رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه آینده افغانستان پس از دو انتخابات پیش رو مبتنی بر وحدت ملی خواهد بود گفت: گام های بی سابقه ای برای صلح برداشته ایم.

 

عبدالله: گام های بی سابقه ای برای صلح برداشته ایم/ آینده افغانستان مبتنی بر وحدت ملی خواهد بود.به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان در سخنان خود گفت: ما گام های موثر و بی‌سابقه ای برای صلح و آشتی با طالبان برداشته ایم تا بخشی از روند صلح با اعتبار به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشند و از این طریق به توافق جامع سیاسی از راه گفتگو و آشتی دست یابیم. وی افزود که حکومت افغانستان به تلاش‌هایش برای دست یافتن به صلح ادامه خواهد داد.

عبدالله با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی پیش رو تصریح کرد: بدون توجه به اینکه چه کسی پیروز شود، آینده افغانستان مبتنی بر وحدت ملی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کشوری جنگ‌زده با مردم یمن و سوریه ابراز همدردی می‌کنیم.

رئیس اجرائی دولت افغانستان از هراس‌افکنی به عنوان یک پدیده شوم یاد کرد و گفت که این پدیده از سوی حکومت‌ها و بازیگران غیرحکومتی و جنایتکاران تحت عنوان دین، ایدئولوژی، پوشش اقتصادی یا روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما در حالی‌که قاطعانه علیه نسخه‌های جدید و خشن‌تر داعش در بخش‌هایی از افغانستان مشغول نبرد هستیم، تلاش می‌کنیم جلوی استفاده برخی کشورها از هراس‌افکنی به عنوان ابزار سیاسی برای تحقق اهداف خاص را بگیریم.

رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان گفت: از پاکستان‌ خواسته‌ایم تا ما را در هدف قراردادن و نابودسازی پناهگاه‌های خشونت‌طلبان یاری کند.

عبدالله در بخشی از سخنرانی‌ خود نیروهای افغان را قهرمان افغانستان خواند و گفت که به شجاعت و سربلندی آنان افتخار می‌کند.

رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان گفت که این کشور در بخش کمک‌های انسانی با چالش‌هایی گوناگون مانند خشک‌سالی، مشکل جابجایی مهاجران، آوارگی داخلی بر اثر تغییرات اقلیمی، حوادث طبیعی، کمبود موادغذایی و تهدیدهایی امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار