مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت:تقویت بنیه معنوی و دفاعی رزمندگان در دوران دفاع مقدس برگرفته از محرم بود.

دفاع مقدس برگرفته از محرمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی صدفی مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران گفت: تقویت بنیه معنوی جوانان متدین، غیرتمند، ولایت مدار و اهل بیتی ما را برای نبرد با دنیای استکبار و همچنین سرسپرده آنان رژیم بعث عراق آماده می‌ساخت.

وی افزود: دفاع مقدس ما برگرفته از ایمان راسخ و معنویت رزمندگان اسلام بود وبرگزاری مجالس سید الشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس سبب تقویت بنیه معنوی و حتی دفاعی رزمندگان اسلام می‌شد.

وی دفاع مقدس را یکی از مقاطع مهم و سرنوشت ساز نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ملت ایران با اتکا به خداوند و ایمان راسخ در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کردند.

مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس توانستند براساس اعتقادات دینی، قلبی و در راستای نهضت و عاشورای حسینی مقاومت کنند و مقتدرانه و سربلند از این نبرد نابرابر دشمنان بیرون بیایید و برگ زرینی در تاریخ مجاهدت‌های حق طلبانه را رقم بزنند.

وی گفت: مبارزات و مجاهدت‌های ملت ایران براساس آموزه‌های دینی و اعتقادی و همچنین درسی که از اهل بیت (ع) آموختند و عشق و اردات نسبت به آن‌ها به عنوان یک سرمایه گرانقدر همیشه سرلوحه زندگی ملت ایران بوده است.

صدفی بیان داشت: یکی از برنامه‌های رزمندگان اسلام در راستای تقویت بنیه معنوی و دفاعی خود و همچنین تعظیم شعائر مذهبی برگزاری ایام محرم الحرام به ویژه دهه اول محرم الحرام و مجلس عزای امام حسین (ع) بود.

مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان راه اندازی دسته جات عزاداری در قالب هیئت‌های سنتی و نامگذاری آن‌ها به نام ائمه معصومین (ع) را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در ایام محرم عنوان کرد و افزود: حرکت دسته جمعی رزمندگان اسلام در قالب هیئت‌های عزاداری و حرکت از گردانی به گردانی دیگر و همچنین عزاداری رزمندگان در شهر‌های نزدیک به مناطق عملیاتی حال و هوای خاصی به جبهه‌ها بخشیده بود.

وی بیان داشت: علاوه بر مراسم سخنرانی و سینه زنی سفره نذری برای حضرت سید الشهدا (ع) پهن می‌کردند و با دعوت از سایر یگان‌های رزم مجالس باشکوه و با عظمتی برگزار می‌کردند.
صدفی با تاکید بر اینکه در دروان دفاع مقدس روح محرم و عاشورای حسینی بود که جان تازه و روح مستحکمی به رزمندگان اسلام می‌بخشید تصریح کرد: سرتاسر جبهه‌های حق علیه باطل مملو از روحیه صفا، معنویت و ارادت به حضرت سید الشهدا (ع) است.
مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه امروز ملت ایران به دلیل داشتن بصیرت توانسته اند و توطئه‌های دشمنان را ختثی کنند گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در ایام محرم می‌توانند بخشی از برنامه‌های خود را به آگاهی بخشی و بصیرت افزایی اختصاص دهند.

مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس امروزبا خبرنگاران کرمان نشست صمیمی داشت.

انتهای پیام/ح

دفاع مقدس ما برگرفته از قیام سیدالشهدا بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.