سومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی در خصوص مصوبات کمیته پایش تجارت خارجی استان در بازارچه‌های مرزی و دارندگان کارت‌های پیله وری در آذربایجان غربی برگزار شد.

حسین محمدجانی؛ رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان در سومین جلسه شورای ساماندهی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: مبادلات مرزی با ارائه توضیحات اجمالی در خصوص مصوبات کمیته پایش تجارت خارجی استان در بازارچه‌های مرزی و دارندگان کارت‌های پیله  وری برگزار شد.

وی به سهم ۵ بازارچه استان اشاره نمود و گفت:سهم مبادلات مرزی در این بازارچه‌ها از ۵۰ میلیون دلار به ۷۷ میلیون دلار افزایش یافته و در ۵ ماهه اخیر میزان واردات ۳ میلیون دلار بوده که کاهش چشم گیری داشته است.

محمدجانی افزود: کارت پیله وری طبق قانون صرفاً جهت اشتغال و درآمدزایی مرزنشینانی که از لحاظ معیشتی در دهک‌های پایین قرار دارند است و دارندگان این کارت حق توکیل ندارند و باید خود شخص راساً اقدام به مبادلات مرزی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: پیله ورانی که سالانه حجم بالایی از صادرات و واردات را انجام می‌دهند نسبت به اخذ کارت بازرگانی و فعالیت تجاری در گمرکات رسمی کشور اقدام نمایند.

ایشان ادامه داد:  ۱۵۰۰ کارت پیله وری در استان وجود دارد که سهم هر پیله ور درسال از بابت واردات ۷۵ هزار دلار و میزان صادرات آزاد می‌باشد که محل فعالیت پیله وران فقط بازارچه‌های مرزی می‌باشد.

انتهای پیام / س خ

برگزاری جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی در آذربایجان غربی

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.