رئیس «گروه اقدام ایران» در واکنش به تلاش اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادعا‌هایی در خصوص ناکام ماندن این تلاش‌ها مطرح کرد.

ادعای برایان هوک: اتحادیه اروپا نمی‌تواند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تضعیف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد طرح این اتحادیه برای تسهیل روابط تجاری با ایران پیش از ماه نوامبر اجرایی می‌شود، برایان هوک، رئیس «گروه اقدام ایران» در دولت آمریکا ضمن انتقاد از مواضع فدریکا موگرینی در قبال توافق هسته‌ای ایران (برجام) ادعا کرد اتحادیه اروپا نمی‌تواند تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را تضعیف کند.

نشست وزیران امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ شامل وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه با حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

این نشست که در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، دومین نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ بعد از خروج آمریکا از برجام بود.

موگرینی پس از پایان این نشست با قرائت یک بیانیه بر تعهد مشترک اعضا بر حفظ و ادامه برجام و پیشبرد اموری از جمله مدرن‌سازی رآکتور اراک تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار