17 پرونده مربوط به آزمایش ژنتیک از ابتدای امسال از سوی اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی به آزمایشگاه تخصصی مشهد ارسال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند   جعفر زاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 8 برابر افزایش داشته است .

وی افزود: آزمایشات ژنتیک مربوط به بررسی DNA برای تعیین هویت اجساد ناشناس و رد یا تأیید ابوت است که به دلیل کم بودن تعداد این پرونده ها، امکان بررسی و آزمایش تخصصی این پرونده ها در استان امکان پذیر نیست و به آزمایشگاه تخصصی مشهد ارسال می شود.

جعفرزاده با بیان اینکه در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان آزمایشات مربوط به سم شناسی، آسیب شناسی و سرولوژی انجام می شود، گفت: در موارد لازم نمونه برداری ها نیز در این آزمایشگاه انجام و برای آزمایش به مشهد ارسال می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان از وجود دستگاهها و تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه این اداره کل خبرداد و افزود: یکی از پیشرفته ترین دستگاهها، دستگاه سم شناسی JCMAS است که در سال 92 با حدود 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی خریداری و در آزمایشگاه نصب شد.

وی گفت: پارسال در مجموع 14 پرونده و سال 95، 22 پرونده مربوط به ژنتیک به مشهد ارسال شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.