دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی ۸۸، یکی از سردترین و کسل کننده‌ترین شهرآورد‌های تاریخ پایتخت فوتبال ایران بود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هشتاد و هشتمین دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس، سرد و کسل کننده به پایان رسید. پس از درخشش سرخپوشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین وضعیت بد استقلال به نظر می رسید، ۲ تیم برای کسب پیروزی به زمین می آمدند اما بازی سرد، ضعیف، کسل کننده و خشن سرخابی های فوتبال ایران ، کام فوتبالدوستان و هواداران را تلخ کرد تا همگی با خستگی از اتمام این دیدار خوشحال شوند.

پیروزی به سود ۲ تیم بود و پرسپولیس را با یک بازی بیشتر به صدر جدول می رساند و استقلال را از بحران خارج می کرد اما تساوی، تمام معادلات و ٖآمادگی هواداران را برای کری خواندن برهم ریخت تاهوادارانی که صدها هزار تومان هزینه کرده اند و یا صدها کیلومتر برای دیدن این بازی به تهران آمده بودند با خسگی به شهرهایشان بروند.

تاکتیک های خشک در برهوت دربی

این دربی از لحاظ تاکتیک نکته خاصی نداشت اما نگاهی می اندازیم به طول ۹۰ دقیقه که دارای جزئیاتی است.

ترکیب استقلال تهران:

مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، علی کریمی، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، طارق همام، مرتضی تبریزی و روح الله باقری.

ترکیب پرسپولیس تهران:

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌ زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، علی علیپور و گادوین منشا.

ابتدا نگاهی به ترکیب ۲ تیم می اندازیم. ترکیب آبی پوشان و سرخپوشان پیش از برگزاری بازی مشخص بود اما میان حضور عالیشاه و یا منشا و همچنین فرشید باقری -  زکی پور شک هایی وجود داشت که با اعلام ترکیب رسمی از بین رفت. در نیمه نخست، خطا حرف اول را در زمین مسابقه می زد اما پرسپولیسی ها توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند و در صدد بودند تا با استفاده از شروع مجددهای بیرانوند به گل برسند اما زیرکی منتظری و سهرابیان، ۲ مدافع اصلی استقلالی ها اجازه این کار را به آنها نداد. سرعت بالای علیپور، تکنیک بشار رسن در کنار حرکات مشترک فرشید اسماعیلی و مرتضی تبریزی از نکات شاخص نیمه اول بود. 

تاکتیک های خشک در برهوت دربی

تنها موقعیت نیمه اول، برای پرسپولیسی ها رخ داد که ضربه احمد نوراللهی را سید مهدی رحمتی با پا روی خط دروازه کنترل و سپس جمع کرد.

اتفاق ویژه در نیمه اول، مصدومیت حسین ماهینی، مدافع سرخپوشان بود که سبب شد ادامه فصل را از دست دهد و به نظر می رسد پس از برخورد او با همام طارق، رباط صلیبی اش دچار پارگی شده است.

در ابتدای نیمه دوم وینفرد شفر آلمانی، الحاجی گرو را جایگزین طارق کرد. تعویض عجیبی که از کیفیت بسیار پایین مهاجم نیجریه ای خبر داد و سبب شد تا از زهر حملات استقلال کم شود. بازی در نیمه دوم هرچند بهتر از نیمه اول بود اما بازی بدون هدف و عدم شکل گیری حمله هیجان انگیز  و هدف ۲ تیم مبنی بر کسب تساوی صفر بر صفر سبب شد تا یکی از بدترین و بی کیفیت‌ ترین دربی‌های چند فصل اخیر را شاهد باشیم و فوتبالدوستان رضایتی از این دیدار نداشته باشند.

البته در دقیقه 63 پاس در عمق هافبک هاس سرخپوشان برای علیپور با حرکت این بازیکن داخل محوطه جریمه و خطای مشکوک سهرابیان همراه بود اما فغانی اعلام کرد خطایی رخ نداده و بازی را ادامه داد تا با حضور صیاد منش و قائدی در گوشه های خط هجومی استقلال، شاگردان شفر در صدد ضربه زدن از کناره ها به پرسپولیس باشند که با تمرکز بالای مصلح و خلیل زاده این اتفاق رخ نداد و بازی به تساوی رسید.

دیدار استقلال و پرسپولیس، بزرگرتین بازی قاره کهن است اما هشتاد و هشتمین تقابل این ۲ تیم، تاکتیک خاصی نبود و سرمربیان کروات و آلمانی برای کسب تساوی به زمین آمده بودند تا ناگهان با متحمل شدن شکست، جایگاه شان به خطر نیفتد.


بیشتر بخوانید:

استقلال ۰-۰ پرسپولیس /بی مصرف، بدون گل به نام دربی ۸۸

لحظه به لحظه با حاشیه‌های پیش از دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس + تصاویر

ماهینی رباط صلیبی پاره کرد / مدافع سرخپوشان تا پایان فصل خانه نشین شد


انتهای پیام/

تاکتیک ایرانی سرمربیان اروپایی سرخ آبی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
قائدی چطوری اومده حالا ازادی فوتبال بازی میکنه؟؟؟؟؟
آخرین اخبار