نیروگاه برق آبی کوچک بر روی خط انتقال آب چشمه روزیه و مرحله نخست مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری سمنان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نیروگاه برق آبی کوچک بر روی خط انتقال آب چشمه روزیه و مرحله نخست مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری سمنان با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: نیروگاه برق آبی کوچک بر روی خط انتقال آب چشمه روزیه، توان تولیدی انرژی الکتریکی به میزان سه مگاوات را دارد و با سرمایه گذاری ثابت 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده است.

وی افزود: آب دهی چشمه روزیه سمنان 11 میلیون متر مکعب در سال است و پنج دستگاه توربین آبی بلتون و یک دستگاه پمپ معکوس در اجرای این طرح استفاده شده است.

مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری سمنان با 24 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده و برای اجرای آن 17 کیلومتر عملیات خط انتقال ، نصب دو ایستگاه پمپاژ و دو مخزن ذخیره بتنی 100 مترمکعبی و 17 کیلومتر جاده دسترسی انجام شده است .

با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، مرحله دوم این طرح که آبرسانی به روستاهای جام و دوزهیر شهرستان سمنان است هم آغاز شد.

منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت : در این طرح که 454 میلیارد ریال پیش بینی اعتباری دارد، 25 کیلومتر راه دسترسی و پنج باب مخزن فشارشکن 440 مترمکعبی احداث شده است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو از بامداد امروز در استان سمنان ، سد مجن ، نیروگاه خورشیدی دامغان ، 20 طرح صنعت برق و مجتمع آب روستایی آبخوری سمنان را به بهره برداری رساند.

انتهای پیام / ز

افتتاح نیروگاه برقی ومجتمع آبرسانی در استان سمنان

برچسب ها: وزارت نیرو ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.