معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از اشتغال ۸۰۰ هزار نفری در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی خبر داد.

اشتغال ۸۰۰ هزارنفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی/ایجاد ۸۰۸ شهرک صنعتی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی عزیز محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی امروز پس از بازدید از شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز، در جلسه شورای مدیران شرکت شهرک‌ های صنعتی فارس، اظهار داشت: پایش لحظه‌ای وضعیت واحد‌های صنعتی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است که مسائل و مشکلات واحد‌ها به‌صورت روزانه بررسی و رصد و تدابیری به‌منظور رفع آن‌ها اتخاذ می‌شود.

وی از بهره برداری از ۴۱ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و افزود: تاکنون در این واحد‌های صنعتی برای افزون بر ۸۰۰ هزار نفر اشتغال ایجادشده است.

عزیز محمدی با بیان اینکه تاکنون ۸۰۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور ایجادشده است، گفت: علاوه بر آن مجوز ایجاد حدود ۱۰۰ شهرک صنعتی غیردولتی نیز به بخش خصوصی داده شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای فناوری صنایع کوچک و متوسط در قالب شناسایی و رفع نیاز‌های فناورانه، ایجاد مرکز مبادله فناوری با سایر کشور‌ها (مانند مرکز مبادله با کره جنوبی)، احداث شهرک‌های فناوری، ایجاد مراکز تحقیق و توسعه مشترک ازجمله برنامه‌های حمایتی محسوب می‌شود که در حال انجام است.

عزیز محمدی حمایت از ارتقای منابع انسانی صنایع کوچک و متوسط در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریتی و مهارتی، برگزاری تور‌های صنعتی، ایجاد مراکز آموزش کارگاهی و توسعه بازار‌های داخلی و صادراتی و حمایت از توسعه بازار‌های داخلی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط را از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط این سازمان اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برنامه‌های دیگری نظیر حضور در نمایشگاه، اعزام و دعوت از هیئت‌های تجاری، ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و برند‌های مشترک نیز از سوی این سازمان به‌منظور حمایت از توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی انجام‌شده است.

عزیزمحمدی با اشاره به این‌که به همرسانی صنایع کوچک و متوسط به‌عنوان یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: این سازمان از طریق توسعه خوشه‌های کسب‌وکار و استقرار نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) گام‌های مؤثری در راستای پیوند صنایع کوچک و متوسط و بزرگ صورت داده است.

وی بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار درصدد تدوین قوانین و مقررات متناسب با صنایع کوچک و متوسط و تسهیل فرایند ایجاد و توسعه کسب‌وکار است.

این مقام مسؤول بیان کرد: دشمنان در ۴۰ سال اخیر با اعمال تحریم‌ها، جنگ تحمیلی ۸ ساله و طراحی انواع توطئه‌ها سعی در توقف حرکت عظیم انقلاب اسلامی‌شده‌اند، اما هر بار در نقشه‌های شوم خود ناکام شده‌اند و ملت ما با اتکا به توان داخلی در عرصه‌های مختلف شعار ما می‌توانیم را تجلی کرده‌اند.

عزیزمحمدی وجود التهابات بازار را ناشی از جنگ روانی دشمن در عرصه جنگ اقتصادی دانست و گفت: نباید به این فضای روانی که از سوی دشمن القاشده، دامن زده شود بلکه باید با همدلی، بر این مشکلات فائق شویم.
انتهای پیام/ر

صدور مجوز ایجاد ۱۰۰ شهرک صنعتی غیردولتی

برچسب ها: شهرک صنعتی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.