رییس دانشکده فنی مهندسی مرند؛

آغازبه کار کنفرانس ملی فناوری های ژئوماتیک در مرند

کنفرانس ملی فناوری ها و نوآوری های ژئوماتیک در دانشکده فنی مهندسی مرند آغاز به کارکرد.

کنفرانس ملی فناوری های ژئوماتیک در مرند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باقری رییس دانشکده فنی مهندسی مرند،گفت :کنفرانس ملی فناوری ها و نوآوری های ژئوماتیک دو روزه با شعار ژئوماتیک در خدمت گردشگری و با توجه به کنفرانس ملی فناوری های ژئوماتیک در مرند رویداد تبریز 2018 برگزار شد.


 وی افزود : بیش از یک صد مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که از این تعداد 69 مقاله پذیرش و به صورت پوستر و شفاهی ارائه داده شد.


وی در مورد هدف برگزاری این کنفرانس نیز گفت :امروز کنترل شهرنشینی و برنامه ریزی برای توسعه شهری به وسیله تجهیزات سنتی و قدیمی قابل اجرا نیست و باید از علم های جدید استفاده کنیم و این کنفرانس با رویکرد بررسی روشهای جایگزینی شیوه های نوین به جای شیوه های سنتی برگزار شد.


رییس دانشکده فنی مهندسی مرند ادامه داد : در صورت حمایت نهاد های مختلف استانی وشهرستانی می توان شاهد زمینه سازی برای توسعه مدرن شهری باشیم .


شهامت ،عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز هم گفت :این کنفرانس در پنج محور ژئودزی ،سیستم های اطلاعات مکانی،سنجش از دور ، فتوگرامتری و کاربردهای بین رشته ای مرتبط با حضور دانشجویانی از بیشتر دانشگاههای کشور برگزار شد.


مجردی ،عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز گفت : این کنفرانس علمی با توجه به مقالاتی که از سراسر کشور ارائه داده شده بود در حد مطلوب ارزیابی شد و اگر بخواهیم این مقالات را کاربردی بکنیم نیازمند حمایت سازمانهای مختلف هستیم و به طور خاص در زمینه گردشگری ، مدلهای سه بعدی از شهر و ارائه فضاهای مناسب با امکانات موجود می توان از این مقالات استفاده بهینه کرد.


ژئوماتیک مجموعه‌ای است از دانش، مهارت و تخصص‌های مرتبط با جمع‌آوری، نگهداری، پردازش، بازیابی و توزیع داده‌های مکانی و مکان‌ مرجع که در مهندسی نقشه‌ برداری و علوم مدیریت زمین به کار می رود.

 

انتهای پیام/

 

کنفرانس ملی فناوری های ژئوماتیک در مرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.