به علت نگرانی‌ها در مورد احتمال کاهش عرضه نفت ایران به دنبال تحریم‌های آمریکا، بهای نفت در بازار آسیا با افزایش همراه بود.

افزایش بهای نفت در بازار آسیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، قیمت نفت روز جمعه به علت نگرانی‌ها در مورد احتمال کاهش عرضه نفت ایران به بازار ناشی از تحریم‌های آمریکا، در بالاترین سطوح چهار سال گذشته در بازار آسیا معامله شد، اما افزایش تولید آمریکا و لیبی تا حدی این روند را مهار کرد.

در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت/ نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه نوامبر، با ۱۳ سنت افزایش، ۷۲ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه با یک سنت کاهش، ۸۱ دلار و ۷۱ سنت به فروش رفت و نزدیک به سطح روز سه‌شنبه باقی ماند. بهای نفت خام برنت روز سه شنبه با رسیدن به ۸۱ دلار و ۸۷ سنت به بالاترین سطح در چهار سال گذشته رسیده بود. اظهارات ریک پری، وزیر انرژی آمریکا مبنی بر اینکه ذخایر راهبردی برای جبران کمبود عرضه ناشی از برقراری دوباره تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، عامل اصلی افزایش بهای نفت بود.

بنجامین لو، تحلیل‌گر فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد: «بهای نفت در انتظار تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران روند صعودی را طی کرد.»

بنابر گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا، تولید نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ سپتامبر (جمعه گذشته) به ۱۱ میلیون بشکه در روز رسید.

روز پنجشنبه در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۳۸ سنت افزایش، ۸۱ دلار و ۷۲ سنت به فروش رفته بود. در بازار نیویورک نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۵۵ سنت افزایش ۷۲ دلار و ۱۲ سنت معامله شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار