سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: در مسابقات جهانی به غیر از مرادی هم شانس گرفتن مدال داریم.

محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره شرایط تیم ملی وزنه برداری برای مسابقات جهانی عشق آباد بیان کرد: قاعدتا تمام تمرکز ما در اوزان سنگین وزن است، تصمیم داریم از اوزان 89 کیلوگرم به بالا نفرات را به مسابقات اعزام کنیم و چنانچه سلطانی در این فرصت باقیمانده بتواند ضمن ثبت رکوردهای آیده آل وضعیتش را هم بهبود بخشد شانس دارد همراه با تیم به مسابقات اعزام شود و اگر هم این اتفاق رخ ندهد بسیار بعید است تا به مسابقات بیاید. می خواهیم در هر وزن دو نفر را اعزام کنیم.

باید به سمتی برویم، جوانان ترها جایگزین نفرات قدیمی شوند

او در مورد اینکه روی کاغذ نفرات ما چندان عنوان دار نیستند و این مسئله مقداری نگران کننده نیست، گفت: بالاخره وزنه برداری ما باید به سمتی حرکت کند که جوانان ترها بیایند و جایگزین نفرات قدیمی شوند و چاره ای جزء حرکت در این مسیر نداریم. امیدوارم نفراتی که در ترکیب تیم قرار می گیرند، بتوانند ضمن عملکردی خوب از حیثیت وزنه برداری هم به نحو احسن دفاع کنند. به امید خدا  ورزشکاران بتوانند رکوردهای خوبی بر جای بگذارند.

به غیر از سهراب مرادی، شانس گرفتن مدال در اوزان دیگر هم داریم

برخواه در ادامه تصریح کرد: بهتر است مسابقات جهانی سال های گذشته را مورد تجزیه و تحلیل قرار کنید که ما در بیست سال اخیر در رقابت هایی که شرکت کرده ایم صاحب چند مدال می شدیم؟ این در حالی است که مدال های ما بین یک تا دو عدد بیشتر نبوده است، گرچه در سال 2011 توانستیم در مسابقات جهانی پاریس چهار مدال تصاحب کنیم. شک ندارم می توانیم مدال های خوبی بگیریم و به نظرم به غیر از سهراب مرادی وزنه برداران دیگری هم هستند که بخت گرفتن مدال را دارند.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا در مسابقات جهانی روی مدال گرفتن در حرکت یکضرب و دو ضرب شانسی داریم یا خیر، بیان کرد:  به امید خدا  نفرات روی سکو قرار می گیرند و امیدوارم هم در مجموع حرکات و هم در حرکات تکضرب بتوانیم صاحب مدال شویم.

علی حسینی با شک تردید از حضور در اردوی تیم ملی کناره گیری کرد

او درباره غیبت سعید علی حسینی هم در تمرینات تیم ملی اظهار داشت: به هر حال مصدومیت های کهنه و قدیمی مقداری به لحاظ ذهنی برای او مشکل ساز شده بود و گرنه رکوردی که او در بازی های آسیایی بر جای گذاشت رکورد قابل توجهی بود اگر چه می توانست در حرکت دوضرب رکورد بهتری را ثبت کند. حتی در شروع مرحله جدید اردوی تیم ملی که با او گفتگو می کردم نظر من این بود با شرایطی که دارد پتانسیل ثبت رکوردهای بهتر از بازی های آسیایی را در عشق آباد دارد اما با این وجود ضمن حضور دیر هنگام در تمرینات تیم ملی دچار شک و تردید هم بود که در مسابقات جهانی شرکت کند یا خیر که تصمیم گرفت از شرکت در مسابقات جهانی صرف نظر کند. دو ورزشکار خوب در دسته فوق سنگین داریم که انشاالله رکوردهای خوبی ثبت کنند.

با شرایط فعلی رکوردها کارمان برای گرفتن مدال دشوار است

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا در فوق سنگین شانسی برای مدال گرفتن داریم یا خیر، تصریح کرد: با توجه به ترافیک سنگینی که در فوق سنگین وزن وجود دارد و قیاس کردن رکوردهای چهار و پنج سال پیش که با شرایط فعلی قابل قیاس کردن نیست کار ورزشکاران ما سخت است هر چند که امیدوارم رکوردهای خوبی را ثبت کنند. ورزشکاران ما در حدی هستند که اگر کیفیت مسابقات مانند چند سال گذشته بود شانس کسب مدال را داشتند . شک ندارم علی داوودی و همایون تیموری این پتانسیل و توانایی را دارند که نه تنها یکی از سهمیه های المپیکی ایران باشند بلکه حتی روی سکو هم بروند. علی حسینی باز هم می تواند برای کشورمان در مسابقات مدال آوری کند.

ورزشکاران باید به دنبال انجام وظایف ملی باشند نه مادیات

برخواه درباره سعید محمد پور و ایوب موسوی که در اردوهای تیم ملی حضور ندارند، گفت: زیاد از سعید محمد پور خبری ندارم. ایوب موسوی هم دارای مصدومیت است و به همین دلیل در تمرینات تیم ملی شرکت نکرد. کار کردن برای تیم ملی مقداری عشق و علاقه می طلبد و ورزشکاران نه تنها در وزنه برداری بلکه حتی در سایر رشته ها هم باید دنبال انجام وظایف ملی باشند نه به دنبال مادیات.

همواره هجمه و انتقاد علیه تیم ملی وجود داشته است

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه نگران نیست تا در صورت نتیجه نگرفتن هجمه ها علیه تیم زیاد شود، گفت: سه سال پیاپی تیم ما توانست قهرمان جوانان جهان شود ولی با این وجود همیشه هجمه و انتقاد علیه تیم بوده است. در بزرگسالان هم سال گذشته قهرمان جهان شدیم ولی باز هم انتقادات پشت سر تیم وجود داشت. در بازی های آسیایی بهترین نتیجه نیم قرن اخیر وزنه برداری را کسب نمودیم گرچه حملات علیه تیم صورت گرفت. متاسفانه اصحاب رسانه تعامل خوبی با فدراسیون ندارند و همین می شود که تیم دچار حاشیه می شود. تعریف و تمجیدها زیاد برای من فرقی ندارد و طبق وظیفه ای که به من محول شده دنبال این هستم تا شرایط خوبی را برای تیم فراهم کنم. فکر می کنم عملکردمان در بازی های آسیایی بد نبود گرچه این توانایی را داشتیم که چند مدال دیگر هم بدست بیاوریم. در مسابقات جهانی هم تمام تلاشمان را می کنیم عملکردمان خوب باشد.

کیانوش به جای بازی های آسیایی باید در مسابقات جهانی شرکت می کرد

سرمربی تیم ملی درباره کیانوش رستمی هم این چنین پاسخ داد: تصمیم من بر این بود تا کیانوش در بازی های آسیایی حضور نمی یافت و به جای آن در مسابقات جهانی شرکت کند و اگر این مسئله را جلو می آمدیم مسیر بهتری بود چونکه رقابت های جهانی جزو مسابقات گزینش المپیک به حساب می آید و برای خود هم کیانوش یکی از مراحل گزینشی المپیک حساب می شد و بدون شک با انگیزه بالاتری هم در جهانی عشق آباد به روی تخته می رفت. در هر صورت هر چی بوده گذشته و انشاالله در مسابقات بعدی برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

او درباره اینکه آیا تا پیش از مسابقات اردوی شمال برای ورزشکاران تدارک دیده شده است یا خیر، پاسخ داد: به احتمال فراوان تا پیش از اعزام اردوهایمان را در همین تهران پیگیری می کنیم.

حمله و تخریب علیه تیم ملی، کاری غیر اخلاقی است

برخواه گفت: تمام انتظار ما این است در مدت زمان باقیمانده مطبوعات و رسانه ها از تیم ملی حمایت کنند به هر حال تیم ، تیم شخصی نیست و تیم ملی کشورمان است. فکر می کنم وظیفه همگان است که حامی و پشتیبان ما باشند. در فوتبال به ویژه در جام جهانی 2018 رسانه ها یار داوزدهم تیم بودند و انتظار دارم همین اتفاق درباره وزنه برداری هم رخ دهد. اگر بخواهیم تیم را تخریب کنیم و حمله کنیم، نمی تواند از لحاظ اخلاقی کار درستی باشد.


بیشتر بخوانید:

مکوندی: به دلیل مصدومیت اردو تیم ملی را ترک کردم نه قهر با سرمربی

غیبت احتمالی قهرمان المپیک ریو در مسابقات وزنه برداری جهانی عشق آباد

سعید علی‌حسینی مسابقات جهانی را از دست داد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار