مردم حسن آباد یزد از حضور اتباع بیگانه و معتادان در این منطقه گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛معضل حاشیه نشینی گریبان منطقه حسن آباد را گرفته و اغلب آن‌ها ذهنیت نوسازی و بهسازی، خدمات و فعالیت‌های عمرانی دارند واهمیت دادن به مباحث فرهنگی و اجتماعی مردم باید در اولویت قرار گیرد.

محمد یکی دیگر از اهالی حسن آباد از مشکلات قطعی آب در این منطقه می‌گوید: در طول روز آب قطع می‌شود و یا اینکه به شدت دچار افت فشار شده و تا آخر شب هم آب به فشار معمولی بر نمی‌گردد و اهالی این مناطق حتی برای آب خوردن باید ذخیره داشته باشند.

جولان معتادان و اتباع بی گانه در منطقه حسن آباد یزد

رضا از اهالی منطقه حسن آباد از فعالیت معتادان در این منطقه می‌گوید:ما هر روز با تعداد زیادی از معتادان روبه روهستیم به طوری که فقط دریکی از کوچه‌ها ۱۵ نفرمواد مخدر می‌فروشند.

معصومه یکی دیگر از اهالی این منطقه می‌گوید: متاسفانه برخی از خانه‌های فرسوده و خالی از سکنه کنار خیابان هنوز خراب نشده است و مکانی برای مصرف مواد فروشان شده است این مسئله آسایش روانی و امنیت را از ساکنین این محله‌ها سلب کرده است.

جولان معتادان و اتباع بی گانه در منطقه حسن آباد یزد

برخورد جدی با دست فروشان و خرده فروشان مواد مخدر

سرهنگ محمد رضا مزیدی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از اجرای طرح‌های ویژه‌ای برای افزایش و ارتقا امنیت، بهداشت و سلامت محله‌های حاشیه‌ای استان و به خصوص محله حسن آباد خبر داد.

جولان معتادان و اتباع بی گانه در منطقه حسن آباد یزد

سرهنگ مزیدی افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر مهم‌ترین مشکل این مناطق یعنی وجود اتباع خارجی با ایجاد مهمان شهر‌هایی در حاشیه شهر و اسکان اتباع در این مکان رفع می‌شود.

وی همچنین افزود برای برخورد با دست فروشان و خرده فروشان مواد در محله‌های حاشیه شهر اقدامات اساسی در دستور کار نیروی انتظامی است.

مناطق محروم نیازمند حضور مسئولان

حسین یکی دیگراز اهای این منطقه می‌گوید:منطقه حسن آباد مامنی مناسب برای اتباع بیگانه شده چرا مسئولان رسیدگی به مشکلات این منطقه نمی‌کنند؟ آیا اگرخودشان دراین منطقه بودند بازهم این مشکلات مواجه بودیم؟! همه مسئولان از این موضع با خبرند، ولی تابه حال هیچ تلاشی نشده چه کسی باید جواب گوی مردم منطقه محروم حسن آباد باشد؟

جولان معتادان و اتباع بی گانه در منطقه حسن آباد یزد

اتباع بیگانه در یزد صاحب مهمانشهرمی شوند

محسن عباسی سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:ایجاد مهمانشهر جهت ساماندهی اتباع بیگانه هم در شورای تامین استان و شهرستان به تصویب رسیده است و امیدواریم با ایجاد مهمانشهر‌ها بتوانیم گام اساسی در زمینه ساماندهی این افراد در شهر برداریم و جهان شهر یزد را با چهره‌ی مناسب تری به گردشگران نشان دهیم.

جولان معتادان و اتباع بی گانه در منطقه حسن آباد یزد

قول مسئولان  برای حل مشکلات حسن آباد

سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: دلیل بسیاری از مشکلات شهری مربوط به حضور اتباع بیگانه است پراکندگی اتباع بیگانه در سطح شهر باعث نارضایتی شهروندان شده است در تلاش هستیم مشکل مردم حسن آباد در آینده نزدیک حل شود.

جولان معتادان و اتباع بی گانه در منطقه حسن آباد یزد

وی گفت: تصویب قوانینی مانند اخذ عوارض و مالیات از اتباع، خروج نیرو‌های بیگانه از بازار کار و ممنوعیت زندگی در بافت تاریخی می‌تواند به ساماندهی اتباع بیگانه کمک کند.

سامان‌دهی  اتباع بیگانه در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد

الهه جورابی عضوکمیسون عمران شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: سامان‌دهی وضعیت اتباع بیگانه در بافت تاریخی و ارزشمند شهر در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد است.

جولان معتادان و اتباع بی گانه در منطقه حسن آباد یزد

جورابی با اشاره به اینکه متاسفانه اتباع بیگانه از ضعف مدریت شهری یزد استفاده می‌کنند افزود: در طرح استانی ساماندهی اتباع خارجی، ساماندهی اسکان اتباع، اشتغال و مدیریت فرهنگی و اجتماعی آن‌ها به طوری جدی مورد بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی

گزارش  از حمید رضا توکلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.