استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری، ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون ۵۰ درصد آن به استان ابلاغ شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان اعتبارات عمرانی، هزینه‌ای و جاری را ۱۰۰ درصد جذب کرده است و در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر رتبه سوم کشور را دارد.

عباسی با بیان اینکه مشکل جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نیست ادامه داد: علت تأخیر در جذب این تسهیلات بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در روند اجرای طرح‌های راه آهن اصفهان، شهرکرد به اهواز، احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی شهرکرد، و ساخت بزرگراه شهرکرد، ایذه به اهواز، دستورات لازم را به معاون اقتصادی و هماهنگی این سازمان ابلاغ کرده است گفت: وضعیت این طرح‌ها هنوز نامشخص و نسبت به آن‌ها بی توجهی شده است.

عباسی بر پیگیری مجدد وضعیت این طرح‌ها و تلاش برای اجرایی شدن آن از طریق سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد.

وی همچنین در این نشست با انتقاد به کسر اعتبارات بخش کشاورزی در شهرستان کیار افزود: اعتبارات بخش تولید نباید کاهش یابد.

عباسی با بیان اینکه اعتبارات حوزه معدن و اکتشافات معدنی در شهرستان بروجن هم نباید کاهش می‌یافت اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرمانداران شهرستان‌های کیار و بروجن و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نسبت به تجدید نظر در این بخش‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و واگذاری برخی پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی از مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان چهارمحال و بختیاری در سال جاری است.

گفتنی است: در این نشست، کلیات اجرایی ۱۰ طرح سرمایه گذاری شامل انبار نگهداری مواد غذایی، پرورش گوسفند داشتی، طرح گردشگری دره عشق، نیروگاه خورشیدی، گلخانه، تولید شن و ماسه کوهی، پرورش شترمرغ، باغ پرندگان و افزایش زیربنای احداث پایانه فیبر نوری به تصویب رسید.

انتهای پیام/ف

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار