سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان گفت: قوانین جدیدی که در رقابت‌های جهانی باکو در رشته جودو وضع شد مانع از حضور علیرضا خجسته در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شد.

قوانین جدید جهانی جودو مانع از حضور خجسته در بازی های پارآسیایی شدمحمدرضا حاج یوسف زاده سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره غیبت علیرضا خجسته در سومین دوره از بازی های پارآسیایی جاکارتا 2018 بیان کرد: هفته گذشته رقابت های جهانی جودو افراد سالم به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان برگزار شد و در این رقابت ها فدراسیون جهانی جودو قوانین جدیدی برای حضور افراد در رقابت های افراد سالم و رقابت های نابینایان و کم بینایان وضع کرد و به همین دلیل علیرضا خجسته جودوکار کشورمان نمی تواند در این دوره از بازی های پارآسیایی حاضر شود.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه خجسته جودوکار کم بینا است و در بازی های آسیایی نیز حضور داشته باید بر اساس قوانین جدید تصمیم می گرفت که در کدام تیم باقی بماند و این جودوکار تصمیم گرفت در تیم افراد سالم بماند و از حضور در تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان به خواسته خودش انصراف داد.

یوسف زاده افزود: این در حالی بود که خجسته در رقابت های انتخابی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان توانسته بود نفر اول شود و در تمام اردوهای تیم ملی حضور داشت اما به دلیل این قوانین جدید که به تازگی وضع شد، تصمیم گرفت در تیم افراد سالم ورزش حرفه ای خودش را دنبال کند.

سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان گفت: با توجه به اینکه علی عباس نژاد نفر دوم همین وزن بود و در لیستی که ما به مسئولان بازی های پارآسیایی داده بودیم نام این ورزشکار وجود داشت با کمک مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نابینایان و کم بینایان این ورزشکار را جایگزین خجسته کردیم و عباس نژاد همراه با کاروان ورزشی کشورمان به رقابت ها اعزام می شود.

یوسف زاده در پایان عنوان کرد: امیدوارم تیم ملی جودو کشورمان در این دوره از بازی های پارآسیایی جاکارتا بتواند نتیجه قابل قبولی را کسب کند و ملی پوشان ما با ایستادن روی سکوهای قهرمانی برای کاروان ورزشی کشور افتخار آفرینی کنند.


بیشتر بخوانید:

حضور خجسته در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا در هاله‌ای از ابهام

آغاز رنسانس جودو با طلایی به رنگ ۱۵ سال حسرت

اهتزاز پرچم ایران در جودوی جهان بعد از 15 سال/ ملایی: مدال طلایم را به مردم اهواز تقدیم می‌کنم


انتهای پیام/

اظهارات یوسف زاده درباره غیبت خجسته در بازی های پارآسیایی جاکارتا 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار