امیر زنگنه مدیر امامزاده عیسی گفت: امسال در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در امامزاده عیسی جوانان حضور بسیار پررنگی داشتند.

امامزاده عیسی واوان میزبان جوانان پرشور شهر واوان در عزای امام حسین(ع)امیر زنگنه مدیر آستان امامزاده عیسی شهر واوان اسلامشهر در مورد برنامه های برگزار شده در آن امامزاده در ایام محرم در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت:در ابتدا باید گفت در ایام محرم امسال موضوعی که بسیار به چشم می آمد حضور پررنگ جوانان عاشق اهل بیت(ع) بویژه امام حسین(ع) در مراسمات بود.این موضوع نشان می دهد که محبت به اهل بیت سینه به سینه در میان ایرانی ها منتقل می شود.

وی ادامه داد:امامزاده عیسی واوان هر ساله در شب های دهه اول محرم میزبان هیئت های عزاداری شهر است به همین سبب مجالس عزاداری با شکوه خاصی برگزار می شود.امسال نیز در کنار برنامه های هرساله،برنامه های ویژه ای همچون احلا من العسل لبیک یا حسین(ع) شیرخوارگان حسینی در آستان این امامزاده برگزار شد.

زنگنه در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری مراسم مخصوص روز عاشورا پرداخت و گفت:در روز عاشوارا اکثر هیئت های عزاداری به آستان امامزاده عیسی می آیند و نماز جماعت ظهر و عصر آن روز بسیار جلوه گر است.همچنین در آن روز به خیل کثیری از عزاداران سیدالشهدا(ع) اطعام داده می شود.

وی در انتها خاطر نشان کرد: آستان امامزاده عیسی در دهه دوم و سوم محرم با برگزاری مراسم عزاداری میزبان مردم است.

گفتنی است امامزاده عیسی شهر واوان از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که نسبش با هفت واسطه به امام دوم شیعیان می رسد.بنای امامزاده بسیار قدیمی و جنبه میراثی دارد اما در سال هفتاد و سه این بنا بازسازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار