مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:با فرا رسیدن فصل پاییز و سردی هوا،بیماریهای آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی گاوی در کمین جامعه انسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت:با فرا رسیدن فصل پاییز و سردی هوا،بیماریهای آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی گاوی در کمین جامعه انسانی است.

وی افزود:در فصل پاییز،مهاجرت پرندگان آبزی به استان را داریم و ممکن است بسیاری از آلودگی ها از طریق این پرندگان منتقل شوند.
اصغرزاده به روستاییان، مرغداری های گوشتی و خانوارهای عشایر توصیه کرد که مسائل بهداشتی، قرنطینه ای و امنیت زیستی را رعایت کنند و خوراک طیور را از مکان های مطمئن خریداری کنند تا از خطر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در امان بمانند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت:خوشبختانه خراسان جنوبی در سال های گذشته از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک بوده و امید است با همکاری مردم به خصوص دامداران و روستاییان، همچنان از این بیماری در امان باشیم.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان مهاجر و علائم بیماری در طیور،مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به دامپزشکی اعلام کنند.

اصغر زاده  افزود:تب برفکی گاوی از دیگر بیماری هایی است که در کمین دام های سنگین قرار دارد و باید دام ها را واکسینه کرد که در این خصوص از دارندگان دامهای سنگین درخواست همکاری با نیروهای دامپزشکی را داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان افت شیر و خراب شدن دهان دام را از علائم اولیه آغاز بیماری تب برفکی گاوی عنوان کرد.

وی اظهار کرد:تب مالت و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از دیگر بیماری هایی است که با فرا رسیدن فصل سرد سال،دامداران را تهدید می کند.

انتهای پیام/غ

هشدار دامپزشکی در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی گاوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.