امام جمعه مرند خواستار لغو مجوز هیئات مذهبی متخلف که آسیب‌های عزاداری و تذکرات ارائه شده را اصلاح نمی‌کنند، شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسملین نعمت زاده امام جمعه مرند، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند با اشاره به اجرای طرح ملی «ملکوت» توسط بنیاد بین المللی اسراء تحت اشراف آیت الله جوادی آملی گفت: آیت الله جوادی آملی از ذخایر ارزشمند جهان اسلام است و قلم و فکر ایشان و تربیت صد‌ها شاگرد متخصص در مسائل مختلف به ویژه مسایل قرآنی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی روستایی خاطرنشان کرد: شورای عمومی فرهنگ روستایی که اخیرا در چند روستای شهرستان مرند برگزار شده تنها با حضور دهیار و شورای روستایی بوده که به معنای شورای فرهنگ روستایی نیست و این شورا باید با حضور تمامی ارکان قانونی آن برگزار شود.

امام جمعه مرند ادامه داد: در تشکیل شورای فرهنگ عمومی روستایی نباید به کمیت اهمیت داد، باید نتیجه عملی این شورا بیشتر از تعداد جلسات و کمیت آن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور باشکوه مردم در عزاداری ماه محرم اظهار داشت: عزاداری‌های ماه محرم امسال بدون آسیب نبود، اما باید در جهت کاهش آن‌ها تلاش کرد.

عضو شورایعالی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آسیب‌های عزاداری در هیئات مذهبی و یا شبیه خوانی، باید به مسئولین آن تذکر داده شده و در صورت اصلاح نشدن، مجوز آن‌ها لغو شود.

امام جمعه مرند افزود: حسنات و نقاط مثبت عزاداری‌ها باید به اطلاع مردم رسانده شود تا در جهت برپایی عزاداری‌هایی بدون آسیب قدم برداریم. 

 

انتهای پیام/ش

تشکیل شورای فرهنگ عمومی روستایی درشهرستان مرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.