استاندار گلستان گفت: شهردارها ری تلاش کنند که شهری را بدون ایستگاه آتش نشانی در استان نداشته باشیم و این کار باید با اولویت امسال و سال آینده پیگیری شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان امروز در مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی گفت: اهمیت یک ایستگاه آتش نشانی کمتر از یک پروژه عمرانی، راهسازی، تعریض معابر و فضای سبز نیست، از شهرداران می‌خواهم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و امکانات و تجهیزات خود را به استاندارد‌ها نزدیک کنند.

وی ادامه داد: استان گلستان از نظر آتش سوزی، سیل و زلزله جزو استان‌های در معرض خطر کشور قرار دارد و باید نیرو‌های ورزیده و توانمند در استان داشته باشیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه این شغل بسیار پر زحمت و پر خطر است، گفت: این حوزه که با جان و مال مردم سر و کار دارد، جزو نیاز‌های اصلی ماست و باید به معیشت این قشر توجه داشت و نباید تفاوتی بین آتش نشانان و سایر حوزه‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: در همه حوزه‌ها پیشگیری بهتر از مقابله است، از شهرداران می‌خواهیم نسبت به بافت فرسوده و ساختمان‌های قدیمی شهر توجه ویژه‌ای داشته باشند و نسبت به رفع نقایص ایمنی آن‌ها تلاش کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

هاشمی گفت: با توجه به نبود امکانات کافی برای اطفاء حریق ساختمان‌های بلند مرتبه در استان، باید نسبت به نصب تجهیزات اطفاء حریق در ساختمان‌های ۵ یا ۶ طبقه به بالاتر توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/م
 

صحبت های استاندار در مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.