تا کنون هیچ یک از دانشمندان و پژوهشگران زمین شناسی موفق به پیش بینی وقوع هیچ زلزله‌ای در دنیا نشده‌اند.

تا نیم ساعت دیگر زلزله با قدرت ۱۳ ریشتر می‌آید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی رغم اینکه تاکنون هیچ دانشمندی نتوانسته است وقوع زمین لرزه و زلزله را پیش بینی کند اما شایعه حدس و گمان‌های بی پایه و اساس برخی از کلاهبرداران در مورد وقوع زمین لرزه همچنان در سطح جامعه و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی مطرح می‌شود.

شایعات در مورد زلزله و وقوع زمین لرزه و دستگاهی که می‌تواند در اعلام ساعت دقیق این بلای طبیعی حرفی برای گفتن داشته باشد، در زمان‌های مختلف و توسط عده‌ای از کلاهبردارن بر سر زبان‌ها می‌افتد و چه بسا سودهای هنگفتی را بابت فروش دستگاه پیش بینی کننده زلزله به حساب آنان سرازیر می‌کند.

پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته  در برخی از شهرها و مناطق استان کرمانشاه و همچنین زلزله نسبتا مهیب شهر تهران در سی ام آذر ماه، بازار کاسبی کلاهبرداران به نام پیش بینی زلزله و فروش دستگاه‌های با خاصیتی این چنینی در سراسر کشور ایجاد شد و با شایعه سازی کلاهبرداران رونقی چشمگیر به خود گرفت.

جمعیت هلال احمر با انتشار یک انیمیشن از گروه دیرین دیرین در خصوص شایعه وقوع زلزله 13 ریشتری در کشور، به مردم هشدار داده و از مردم درخواست کرده است که به شایعاتی این چنینی بی‌توجه باشند و اهمیتی ندهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.