مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان بوشهر خبرداد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۵۰ نفر در راستای این طرح مهارت افزایی شدند.

اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست روند اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان با اشاره به نقش مهم مهارت‌افزایی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد اظهار داشت: رویکرد طرح مهارت آموزی در محیط واقعی استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش مهارتی و نیز استفاده از ظرفیت‌های آموزشی موجود در کارگاه‌ها و توسعه و تنوع الگو‌های آموزشی است.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیرو‌های مستعد و توانمند و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان کشور و عملیاتی شدن برنامه‌های اشتغال و بازار کار در سال حمایت از کالای ایرانی و جایگاه و اهمیت مهارت آموزی کارجویان اجرای این طرح می‌تواند نقش به‌سزایی در افزایش سطح مهارت کاری آنان داشته و زمینه جذب مهارت آموختگان را در بازار کار کشور فراهم کند.

دراهکی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مهارت آموزان این طرح در خود بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند افزود: حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیرو‌های فاقد مهارت با استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی از مزایای این طرح است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار کرد: در گذشته تمرکز بر آموزش‌های مهارتی قبل از اشتغال و توسط دولت صورت می‌پذیرفت و در حال حاضر دولت و بخش خصوصی به کمک هم آموزش‌های مهارتی را اجرا و آموزش‌های متصل (مدرسه – مهارت) مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: باید دولت در آینده به عنوان تسهیل‌گر و بخش خصوصی به عنوان آموزش دهنده آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیاز با تنوع بخشی، مشاغل را در محیط کار واقعی اجرا کند.

دراهکی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۲۵۰ نفر در راستای این طرح مهارت افزایی شدند گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد فراهم کردن بستر‌های لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت فرصت‌های شغلی مورد نیاز جامعه تدوین شده که در نیمه نخست بیش از ۲۵۰ نفر در استان بوشهر در راستای این طرح مهارت افزایی شده‌اند.

دراهکی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر امسال بیش ار ۴۵۰ نفر را در راستای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سطح استان با همکاری بنگاه‌های اقتصادی مهارت افزایی می‌کند.

انتهای پیام/م

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان بوشهر اجراء شد

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.