مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک بُهله پرنده شکاری از گونه در معرض خطر انقراض «بحری» در شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

کشف پرنده شکاری در عسلویهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین دلشب افزود: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان عسلویه در یک عملیات برنامه ریزی شده موفق به کشف و ضبط این پرنده ارزشمند از تیره شاهین‌یان از منزلی در یکی از روستا‌های بخش چاه مبارک شد.

وی ادامه داد: هنگام کشف پرنده مشخص شد، چشمانش را دوخته‌اند و به علت نگهداری در شرایط غیراستاندارد، ضعف بدنی شدیدی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: این پرنده به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه تحویل داده شده و کارهای اولیه دامپزشکی برای بهبود آن در حال انجام است.

دلشب این عملیات را دومین کشف و ضبط این پرندگان ارزشمند در ۲۰ روز گذشته عنوان کرد و گفت: در نخستین عملیات با همکاری دستگاه‌های امنیتی ۸۳ بهله پرنده شکاری در شهرستان کنگان کشف شد.

وی یادآور شد: با سرد شدن مناطق شمالی و سردسیر کوچ پرندگان به استان بوشهر آغاز شده و این پرندگان مهاجر از جمله پرندگان شکاری زمستان را در هفت منطقه حفاظت شده این استان سپری می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این اداره کل در سال‌های اخیر تلاش کرده مشارکت مردم و تشکل‌های زیست محیطی را در زمینه حفظ تنوع زیستی بیشتر جلب کند.

انتهای پیام/م

پرنده شکاری «بحری» در شهرستان عسلویه کشف شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.