مدیرکل زندان های استان کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۷ مربی کارآزموده، مددجویان زندان های استان را در بیش از ۸۸ رشته مهارتی آموزش می دهند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان کردستان، اسحاق ابراهیمی کاهش ورودی به زندان ها و به تبع آن کاهش جمعیت کیفری را یکی از مهمترین دغدغه های زندان های استان دانست و گفت: یکی از اهداف مجازات حبس در نظام زندانبانی اسلامی، بازاجتماعی نمودن فرد مجرم و کمک به بازگشت شرافتمندانه وی به جامعه است که این مهم داشتن امکانات و فضای کافی را می طلبد.

وی همکاری تمامی نهادهای جامعه بالاخص مردم را در دست یابی به سیاست های کاهش جمعیت کیفری ضروری دانست و افزود: بسیاری از زندانیان در مدت زمانی که در زندان تحمل حبس می کنند، تحت تاثیر آموزش های حرفه آموزی، فرهنگی و ورزشی که از سوی مسئولان زندان ها با همکاری دستگاه های ذیربط ارائه می شود، آمادگی و شرایط لازم برای حضوری سعادتمندانه و موثر در جامعه را پیدا می کنند.

مدیرکل زندان های استان کردستان ادامه داد: متاسفانه در آن سوی قضیه بدلیل عدم حمایت های لازم از سوی دست اندرکاران و بخش خصوصی، مجددا وارد چرخه جرم شده و به این ترتیب ضمن اینکه جمعیت کیفری افزایش خواهد یافت، از سوی دیگر هزینه هایی که برای آموزش و بازاجتماعی نمودن آنان از سوی زندان ها صورت گرفته است به هدر می رود.

ابراهیمی توسعه اشتغال و به حداقل رساندن مشکلات اقتصادی در جامعه را یکی از راهکارهای اساسی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و یادآور شد: خوشبختانه روسای زندان های استان با درک صحیح از اینکه رابطه معناداری میان وقوع جرم و معضل بیکاری در جامعه وجود دارد، با اقداماتی جهادی، مهارت آموزی در زندان ها را توسعه داده اند.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های عمرانی که در زندان مرکزی سنندج در دست اقدام است، گفت: درست است که ساخت زندان در جامعه یک ارزش تلقی نمی شود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که افزایش جمعیت و توسعه شهرها قطعا ظهور جرائم جدید را در پی خواهد داشت که در این راستا زندان ها نیز باید بر اساس نیازهای جامعه فضاهای خود را افزایش یا تغییر کاربری دهند.

مدیرکل زندان های استان کردستان در خصوص پروژه زندان مرکزی سنندج افزود: با افزودن این فضاها به زندان مرکزی سنندج ضمن اینکه تفکیک و طبقه بندی زندانیان به صورت کامل، علمی و هدفمند صورت می پذیرد، از سوی دیگر فضاهای کافی برای توسعه برنامه های آموزشی بالاخص کارگاه های فنی و حرفه ای نیز فراهم می شود.

ابراهیمی خواستار فرهنگ سازی در جامعه برای حمایت از زندانیان آزاد شده گردید و اظهارداشت: حمایت از زندانیان آزاد شده سلامت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و همچنین دست یابی به منویات مقام معظم رهبری را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/م

۵۷ مربی کارآزموده زندانیان را در ۸۰ رشته مهارتی آموزش می دهند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.