معاون دبیرکل خانه کارگر درباره گمانه زنی‌هایی نشریه صدا درباره حمایت مشروط خانه کارگر از بندپی برای تصدی وزارت کار، گفت: هیچ دلیلی برای شرط‌گذاری ما وجود ندارد.


خانه کارگر با حضور شریعتمداری در وزارت کار مخالف نیست/شریعتمداری مدیر اجرایی توانمندی استحسن صادقی معاون اجرایی دبیرکل خانه کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گزینه‌های پیشنهادی خانه کارگر به رئیس جمهور برای وزارت کار اظهار کرد: هیچگاه به دنبال تحمیل  نظرات خود را در حوزه انتخاب مدیران به رئیس جمهور نبودیم و نظرات و توصیه‌های خانه کارگر بیشتر جنبه مشاوره‌ای و پیشنهادی  داشت.

معاون اجرایی دبیرکل خانه کارگر درباره ویژگی‌های وزیر کار از دید خانه کارگر گفت: معتقدیم وزیری باید وزارت کار را در دست بگیرد که قدرت اجرایی بالایی داشته باشد، به جای نظریه پردازی، مجری خوبی باشد چراکه حوزه وزارت کار و زیر مجموعه‌های آن تخصصی هستند.

وی افزود: همچنین وزیر کار باید در حوزه‌های روابط کار، تامین اجتماعی و تعاون، تخصص، تجربه و قدرت اجرایی بالایی داشته باشد، وزارت کار به یک مدیر اجرایی قدرتمند نیاز دارد که توانمند فکری  نیرو‌های متخصص در حوزه‌های تعاون، کار و رفاه را به فعلیت برساند.

صادقی تصریح کرد: انتخاب وزیر کار و اقتصاد طولانی شده است، در شرایط فعلی اقتصاد جامعه که با تهدیدات بیگانگان و تحرک عواملشان در درون کشور مواجه هستیم، رها بودن نهاد مهمی مانند وزارت کار بسیار اشتباه است، لذا هرچه سریع‌تر باید وزرای مربوطه انتخاب و شروع به کار کنند، شاید در انتخاب وزرا دولت با قحط الرجالی روبه‌رو است که معرفی آنها  تعلل می‌کند.

معاون اجرایی دبیرکل خانه کارگر با تاکید براینکه در جامعه کارگری نیرو‌های توانمندی برای سکانداری وزارت کار وجود دارند، خاطرنشان کرد: در گذشته وزرایی را داشتیم که وزارت کار را از خاک به عرش رساندند و کارنامه عملکردشان بسیار پاک و توان اجرایشان بسیار بالا بود، اما در شرایط فعلی نمی‌دانم دولت به دنبال چه کسی برای وزارت کار است.

صادقی با اشاره به گمانه زنی‌ها مبنی بر حضور شریعتمداری در وزارت کار و مخالفت خانه کارگر با این موضوع، اظهار کرد: از اینکه خانه کارگر با حضور شریعتمداری مخالف است، بی اطلاع هستم، ما فقط توصیه می‌کنیم که چه کسی برای وزارت کار بهتر است، نه اینکه نسبت به وزیر معرفی شده از سوی رئیس جمهور مخالف کنیم، در نتیجه بنده چنین نگاهی را در خانه کارگر نسبت به شریعتمداری ندیده‌ام.

وی تصریح کرد: معتقدم شریعتمداری مدیر اجرایی توانمندی است، اما انتخاب وزیری که توان پاسخگویی به نیاز‌ها را داشته باشد، بر عهده رئیس جمهور است و خانه کارگر نظر خاصی در این باره ندارد.

معاون اجرای دبیرکل خانه کارگر همچنین در پاسخ به گمانه زنی‌هایی مبنی بر حمایت مشروط خانه کارگر با معرفی بندپی برای تصدی وزارت کار، گفت: هیچ دلیلی برای شرط‌گذاری ما وجود ندارد، معتقدیم وزیر باید حوزه‌های کار، تعاون و رفاه را بشناسد و در عین حال توان اجرای طرح‌های علمی این وزارتخانه را داشته باشد تا شاهد پیشبرد کار و بهبود وضعیت حوزه‌های این وزراتخانه باشیم.

اخیرا هفته نامه صدا در مطلبی از سناریوی خانه کارگر برای انتخاب وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی خبر داده و اعلام کرده بود که نظر خانه کارگر این است که انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست کنونی وزارت کار، به عنوان وزیر معرفی شود؛ به شرط آنکه به ترکیب مدیران منتسب به خانه کارگر در این وزارتخانه دست نزند و محسن سرخو، عضو شورای مرکزی این تشکیلات کارگری و عضو سابق شورای شهر تهران را به عنوان قائم مقام وزیر در امور کار منصوب کند.

همچنین در بخش دیگری از این مطلب آمده بود که روحانی در نظر دارد تا محمد شریعتمداری را از وزارت صنعت به وزارت کار منتقل کند، در حالی که خانه کارگر از این انتخاب بسیار ناراضی است و چنین تصمیمی را ناهماهنگی در پیشبرد عملکرد وزرات کار می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار