مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان امروز (یکشنبه 8 میزان/ مهر) اعلام کردند که برای رسیدگی به شکایات انتخاباتی آمادگی کامل دارند.

کمیسیون شکایات: آماده بررسی تخلفات انتخاباتی هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان امروز (یکشنبه 8 میزان/ مهر) اعلام کردند که برای رسیدگی به شکایات انتخاباتی آمادگی کامل دارند.

علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی از نهادهای مختلف خواست که هر نوع شکایت انتخاباتی به استثنای تخلفات رسانه‌ای را به این کمیسیون ارجاع دهد.

این عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنین مواردی که به عنوان تخلفات انتخاباتی شناخته می‌شود را نیز مشخص کرد و از تمامی شهروندان افغانستان خواست که در صورت مشاهده تخلف انتخاباتی شکایتشان را درج کنند تا انتخابات شفاف برگزار شود.

روحانی گفت که با در نظر داشت تخلف انتخاباتی با فرد متخلف برخورد خواهد شد که شامل جریمه نقدی و محرومیت از مزیت‌های یک نامزد انتخاباتی است.

بر اساس گفته‌های روحانی، مداخله، تخریب و ایجاد موانع نسبت به تبلیغات نامزدان دیگر، اخلال نظم عمومی، فراهم‌سازی زمینه اشتراک منسوبین قوای مسلح در کمپاین‌ها، اشتراک منسوبین قوای مسلح، دعوت از اتباع خارجی و نهادهای خارجی، دریافت مساعدت مالی از نهادهای خارجی برای مبارزات انتخاباتی و مجبورسازی به اشتراک یا عدم اشتراک شهروندان در کمپاین‌ها جزء تخلفات انتخاباتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار