رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سه هزار و ۸۲۹ فقره بازرسی از واحد‌های صنفی و انبار‌های کالا از ابتدای تیرماه تاکنون در استان انجام که واحد‌های احتکارکننده ۲۵۰ میلیارد ریال جریمه شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در این مدت سه ماهه ۲ هزار و ۹۵۷ پرونده تخلفاتی به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال تشکیل شده که احتکار سهم عمده‌ای در این تخلفات دارد.

وی ادامه داد: اقلام کشف شده با حکم مقام قضایی و نرخ مصوب توسط واحد‌های صنفی معتمد در بازار عرضه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل تامین کالا‌های اساسی در کشور وجود ندارد اظهار داشت: سفارشات در مبادی ورودی کشور اماده ترخیص است و مردم باید بدون توجه به شایعه سودجویان، با حفظ آرامش خود آرامش نسبی را در بازار ایجاد کنند.

وی گفت: نوسانات نرخ دلار تا حدودی موجب گرانی شده است، اما مردم باید خودتحریمی و احتکار را کنار گذاشته و چنانچه واحد متخلفی را شناسایی کردند به ۱۲۴ گزارش دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی تمام تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این بوده که تنش موجود در بازار را کاهش دهد به همین جهت در لرستان نیز ۲ حوزه بازرسی و بازرگانی سازمان صمت به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

صفی خانی به فعالیت چندین هزار واحد صنفی در سطح استان اشاره کرد و گفت: تنها در شهرستان خرم‌آباد ۱۸ هزار واحد صنفی فعالیت دارند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که به ازای هر واحد صنفی یک بازرس داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در تمام کشور با افزایش قیمت‌ها روبرو هستیم نباید این موضوع را تنها به لرستان تعمیم داد و باید بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در بازار کشور به دلیل جو روانی است.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره تامین در کشور باید ساماندهی شود، تصریح کرد: در این رابطه تنها وزارت صمت متولی نیست چرا که بخشی از کالا‌ها توسط سایر وزارت خانه‌ها تامین و توزیع می‌شود از این رو باید با همکاری به دنبال کاهش تنش‌های موجود و کنترل بازار بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، افزایش شدید تقاضای خرید مردم را یکی از مشکلات بازار دانست و اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی شاهد خود احتکاری هستیم و افراد بیش از نیاز خود کالا خریداری می‌کنند و موجب نوسان قیمت می‌شوند که با توجه به این وضعیت انتظار می‌رود اقشار تاثیرگذار جامعه فضا را آرام کنند تا شاهد کاهش خود احتکاری و یا ذخیره نامتعارف کالا توسط افراد سودجو باشیم.

انتهای پیام/م

محتکران در لرستان ۲۵۰ میلیارد ریال جریمه شدند

برچسب ها: صنعت ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.