مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار از آغاز عملیات کشت گیاه روغنی کلزا در شهرستان بیله سوار خبر داد.

ربعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: برنامه ابلاغی سازمان جهادکشاورزی استان برای کشت کلزا در این شهرستان در سال زراعی 98 – 97، شش هزار هکتار است.

وی اضافه کرد: برای این میزان بیش از 40تن بذر مورد نیاز است که با هماهنگی های بعمل آمده بذور مورد نیاز به اندازه و به موقع از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان تامین می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار یادآور شد: کشت دانه های روغنی از جمله کلزا در راستای برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی در برنامه ششم توسعه قرار داشته که با تلاش کشاورزان و حمایت دستگاه های ذیربط تولید دانه های روغنی و تولید روغن خوراکی به حد خودکفائی برسد.

جهانی اضافه کرد: سال گذشته حدود 4100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت کلزا رفته بود که از این میزان ، 6 هزارو 700 تن محصول برداشت گردید که تلاش می شود با اقدامات ترویجی و اصلاحی و بهره گیری از بذور اصلاح شده، میزان برداشت این محصول در هکتار افزایش یابد.

وی بیان داشت :سال گذشته با برداشت 5 هزار و 200 کیلوگرم از یک هکتار مزرعه نمایشی دیم در این شهرستان، رکورد برداشت این محصول در استان شکسته شد.

 جهانی اظهار کرد: کلزا گیاهی کم توقع به آب بوده و در مقایسه با گندم 40 درصد آب کمتری نیاز داشته و بهترین محصول تناوبی برای سایر محصولات در شهرستان می باشد.

انتهای پیام/ح

کشت دانه های روغنی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.