شتاب دهنده‌ها از ابتدای کار، یک استارتاپ را تحت پوشش خود در می آورند و با حمایت‌های مالی و مشورتی باعث پیشرفت آنها می‌شوند.


نقش شتابدهنده‌ها در پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی/ توصیه‌هایی که باعث رونق کسب وکارتان می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه کار و فعالیت شکل تازه‌ای به خود گرفته و به سوی خودکارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است. کارآفرینان توانسته‌اند نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی در کشور ایفا وکسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند.

هرساله کارآفرینان زیادی با اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه کشور را به برابری تمدن و تکنولوژی نسبت به باقی کشورها نزیک می‌کنند. اما کارآفرینان برای پرورش ایده‌هایشان به فضای فیزیکی، فکری و فرهنگی نیازمندند. جامه عمل پوشاندن به ایده‌های کسب و کار فضای مجازی کار چندان آسانی نیست و باید یک نیروی کمکی باشد تا راه را برای کارآفرینان تسهیل کند.این نیروی کمکی شتاب دهنده نام دارد که باعث می‌شود سیستمی با سرعت بیشتر حرکت کند.

در ایران کارآفرینان زیادی هستند که باعث به وجود آمدن استارتاپ‌های موفقی شده‌اند و باعث جذب بی سابقه جوانان کارآفرین به این پدیده شده‌اند. شتاب دهنده ها در ایران هنوز در ابتدای راه خود هستند و با وجود مشکلات فراوان توانسته به سرعت رشد کند و کسب و کارهای اینترنتی را رونق ببخشند.

شتاب دهنده چیست؟

نقش شتابدهنده‌ها در پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی/ توصیه‌هایی که باعث رونق کسب وکارتان می‌شود

"شتاب دهنده" مجموعه ای است که با برگزاری دوره های فشـرده حمـایتی قصـد تسـریع موفقیـت و پیشرفت شرکت‌های نوپا را دارد. بسیاری از شرکت های تازه تأسیس، در مراحل اولیه رشد، به مشاوره مدیریتی، بازاریابی، مالی و فناورانه نیازمند هستند و هدف از برگزاری این دوره ها کمک همه جانبه به آنها است. این پشتیبانی ها معمولا با در اختیار گذاشتن فضای کسب و کار اداری همراه است. عـلاوه بـر این، "شـتاب دهنـده "بـا سرمایه گذاری اولیه در هریک از شرکت های تحت حمایت خود بخشی از سهام آتی آن‌ها را از آن خود می کند. مجموعه سهام‌های آتی که "شتاب دهنده "در قبال خدمات خود دریافت می کند منبع اصلی درآمدی آن خواهد بود.

روش کار شتاب دهنده استارتاپ به چه صورت است:

نقش شتابدهنده‌ها در پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی/ توصیه‌هایی که باعث رونق کسب وکارتان می‌شود

هر شتاب دهنده به شیوه‌های خاصی به پذیرش استارتاپ‌ها می‌پردازد اما در 4 مرحله با هم اشتراک دارند.

 پذیرش ایده:

ابتدا ایده ها توسط وب سایت این مراکز ثبت می شود و پس از بررسی های اولیه توسط مدیران، تعدادی از آن ها که شرایط مناسب را دارند در مرکز پذیرش می شوند.

پیش شتابدهی:

در این مرحله که معمولا بین ۲ تا ۴ ماه متغییر است کارآفرین با ساختن تیم، کار بر روی مدل تجاری و نمونه ی اولیه دیدگاه مناسبی از وضعیت بازار و آینده کاری کسب می نماید از طرف دیگر تیم شتاب‌ دهی نیز با در نظر گرفتن شرایط تیمی و امکانات موجود تصمیم به ورود تعدادی از ایده های موفق تر به دوره شتاب دهی می گیرد.

شتاب دهی:

در این دوره که بین ۴ تا ۶ ماه می باشد شتاب دهنده ها با حمایت های مادی و معنوی خود به شرکت های نوپا کمک می کنند که این کسب و کارها تجاری شده و اولین فروش های خود را داشته باشند و یا اشخاصی از این خدمات استفاده کنند.

روز نمایش:

همه چیز آماده است شتاب دهنده شبکه سرمایه گذاران خود را وارد کار می کند و در یک روز خاص استارتاپ ها به این سرمایه گذاران معرفی شده تا بتوانند سرمایه لازم برای ادامه کار را بدست آورند.

نقش شتابدهنده‌ها در پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی/ توصیه‌هایی که باعث رونق کسب وکارتان می‌شود

پیش شرط استفاده موفق استارتاپ‌های اینترنتی از برنامه شتابدهی

رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای مفید واقع شدن یک برنامه شتاب دهی برای استارتاپ‌ها،کارآفرینان زمان و انرژی کافی در دوران شتابدهی به برنامه خود اختصاص دهند و باید بدانند هر برنامه شتابدهی نمی تواند برای کسب و کار نوپای آن‌ها مفید باشد.

وی افزود: هر شتابدهنده با توجه به امکانات، دسترسی ها، منتورها و مدل فعالیت خود، با دیگری متفاوت است. بنابراین باید پیش از اقدام برای ورود به یک برنامه شتابدهی، در مورد مزایای آن و تاثیری که بر روی کسب و کار کارآفرینان خواهد داشت تحقیق شده و تصویر درستی از آن داشته باشند.

الفت نسب تصریح کرد: دوره شتابدهی بسیار محدود است و بسیار زود به پایان می رسد. در نتیجه باید تا جای امکان کارآفرینان تمام توان خود را برای استفاده هرچه بهتر از این زمان محدود بکار ببرند.

وی درخصوص مدل‌های شتاب دهنده‌ها اظهار کرد: مدل های مختلفی برای اختصاص سرمایه شتابدهنده ها به استارتاپ ها وجود دارد. برخی از برنامه های شتابدهی اجازه برداشت بودجه برای خود یا اعضای تیم را نمی‌دهد. برخی دیگر از این مجموعه‌های شتاب دهنده پول نقد به شما نمی دهند و امکاناتی به ارزش آن پول در اختیارتان می گذارند. برخی دیگر نیزدر ابتدا پول نمی دهد و از شما فاکتور هزینه می خواهند و بعدا پرداخت می کنند. تعداد دیگری هم پول را به صورت مرحله ای و بر اساس پیشرفت و نیاز کار در اختیار بنیانگذار می گذارند و محدودیتی برای برداشت به عنوان حقوق ندارند.

نقش شتابدهنده‌ها در پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی/ توصیه‌هایی که باعث رونق کسب وکارتان می‌شود

 سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی  گفت: مهمتر و با ارزش تر از پول، شبکه منتورها و ارتباطاتی است که شتابدهنده‌ها دارند که کمک به ایجاد روابط گسترده و اثر گذار در حوزه این کسب و کارها می‌کند.

وی در پایان  خاطر نشان کرد :صرفا کسب و کار در شتابدهنده‌ها رشد نمی‌کند و تنها با حضور در شتاب دهنده‌ها در جریان اتفاقات و برنامه های آموزشی قرار خواهید گرفت.

خدمات شتاب دهنده در استارتاپ‌ها

نقش شتابدهنده‌ها در پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی/ توصیه‌هایی که باعث رونق کسب وکارتان می‌شود

  •    در اختیار گذاشتن فضای کاری مشترک
  •     مشاوره در بهبود مدل تجاری
  •     سرمایه گذاری اولیه
  •     خدمات منتورینگ
  •     کمک به فرایند های حقوقی و مالی
  •     در اختیار گذاشتن شبکه سرمایه گذاران
  •     آموزش مفاهیم مورد نیاز
  •     برگزاری رویداد های کارآفرینی
  •     کمک به ساخت تیم

گزارش از :سـارا کیـا

انتهای پیام/

برچسب ها: خواندنی ، استارتاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
آدرسی وب سایتی تلفنی چیزی نداره؟؟؟