امسال با برداشت ۳۹۰ تن گردو از باغ‌های شهرستان نیشابور، بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال ارزش درآمد ناخالص عاید باغداران این شهرستان می‌شود.

بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال ارزش ناخالص گردوی شهرستان نیشابورمحمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: با توجه به ارزش ناخالص قابل توجه گردو امسال از محل فروش گردو از باغ‌های نیشابور بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال درآمد حاصل از آن عاید باغداران سطح این شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید گردو در هر هکتار باغ بارور یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۳۹۰ تن محصول گردو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: سطح زیر کشت گردو در نیشابور ۳۵۰ هکتار است که در مقایسه با سال‌های قبل به دلیل بروز سرمای دیر رس بهاره و سرمازدگی پاره‌ای از مناطق گردوکاری کاهش یافته و از این مقدار ۲۶۰ هکتار آن باغ‌های بارور گردو است.

فرهمند با بیان اینکه ارقام گردوی شهرستان بیشتر ارقام محلی است، زمان برداشت آن را از اواسط شهریور ماه تا اوایل آبان ماه اعلام نمود.

وی افزود: کرم خراط درختان گردو از آفات مهم باغات می‌باشد که رعایت اصول زراعی داخل باغ شامل تغذیه و آبیاری و هرس و معدوم نمودن شاخه‌های آلوده و عدم انتقال چوب‌های آلوده از مهمترین کار‌های جلوگیری از پیشرفت و گسترش آین آفت می‌باشد.
 
انتهای پیام//س.ح

برداشت ۳۹۰ تن گردو از باغ‌های شهرستان نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.