جراح و فلوشیپ آنکولوژی زنان گفت: در دو عمل جراحی در یک روز، دو توده با وزن ۲.۵ کیلوگرم از شکم دو بانوی سبزواری خارج شد.

خروج توده دو و نیم کیلوگرمی از شکم دو بیمار سبزواریدکتر ژیلا آگاه جراح و فلوشیپ آنکولوژی زنان و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزواردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت:  در دو عمل جراحی در یک روز، در مرکز آموزشی درمانی واسعی، دو توده با وزن ۲.۵ کیلوگرم از شکم دو بانوی سبزواری با موفقیت خارج شد.

وی افزود: اولین عمل  مربوط به خانمی ۳۰  ساله که با درد و بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود و پس از معاینه اولیه و انجام سونوگرافی و  سی. تی. اسکن، توده‌ای بزرگ در تخمدان این بیمار مشاهده شد.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با بررسی‌های تخصصی و انجام آزمایش‌های مختلف، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده‌ای با وزن ۲.۵ کیلوگرم و ابعاد حدود ۲۰ سانتیمتر  به همراه ۶ لیتر مایع از تخمدان این بیمار با موفقیت خارج و در حال حاضر وضعیت جسمانی بیمار مطلوب و رضایت بخش است.

دکتر آگاه  افزود: در همین روز و در دومین عمل جراحی توده‌ای با وزن بیش از ۲.۵ کیلوگرم از شکم خانمی ۱۴ ساله با موفقیت خارج شد.

وی گفت: این خانم با درد در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرده که پس بررسی‌های تخصصی، توده‌ای بزرگ در تخمدان این بیمار مشاهده شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: پس از انجام آزمایشات لازم وانجام عمل جراحی بر روی بیمار، توده‌ای با وزن بیش از ۲.۵ کیلوگرم و ابعاد حدود ۲۵ سانتیمتر از رحم این بیمار با موفقیت خارج شد.

متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه این توده تمام فضای شکم و لگن را پر کرده بود تصریح کرد: توده، چسبندگی زیادی به روده داشت که با انجام تکنیک‌های مورد نیاز عمل به طور کامل انجام و در حال حاضر وضعیت جسمانی بیمار مطلوب و رضایت بخش است.

دکتر آگاه با اشاره به اینکه معاینات منظم، توجه به علائمی مانند بزرگی ناگهانی شکم بسیار مهم است گفت: تومور‌ها می‌توانند خوش خیم ویا بد خیم باشند که بر اساس تومور مارکرها، آزمایش خون قبل از عمل ارزیابی می‌شوندو با آسیب شناسی  پس از عمل نتیجه قطعی معلوم می‌شودو جراحی دقیق در موارد مشکوک به بدخیمی در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت است.

جراح و فلوشیپ آنکولوژی زنان افزود: توده‌های تخمدانی معمولا با علائم غیر اختصاصی همراه هستند که در صورت بزرگ شدن شکم به مشکلات گوارشی ارتباط داده می‌شوند بنابراین باید جدی گرفته شوند تا با تشخیص به موقع بتوان از عوارض ناشی از عمل جراحی جلوگیری کرد.

انتهای پیام//ا.س
 

توده دو و نیم کیلوگرمی از شکم دو بیمار سبزواری خارج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار