آغاز دوره جدید مرمت در پاسارگاد

کارگاه آموزشی ویژه پایگاه‌های جهانی و ملی در پاسارگاد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: با توجه به تمدید تفاهم‌نامه گروه مرمت‌گر ایتالیایی موسسه عالی حفاظت رم با معاونت میراث فرهنگی کشور نخستین فصل این دوره سه ساله آخر همین هفته آغاز می‌شود.

وی افزود: در این دوره بر روی کاخ بار عام، کاخ دروازه، ادامه کار در کاخ اختصاصی و آرامگاه کوروش کار‌های مرمتی و حفاظتی انجام می‌شود.

فدایی ادامه داد: این هفته با حضور گروه حفاظت‌گر این هیئت یک کارگاه مشترک در زمینه حفاظت و آموزش  برگزار می‌شود که آموزش‌ها به صورت میدانی و تخصصی در کاخ اختصاصی بر روی سنگ‌ها است.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی کارشناسانی از پایگاه جهانی تخت جمشید، بیستون، پایگاه شوش، پایگاه کلیسا‌ها و پایگاه تخت سلیمان که آثار سنگی شاخصی دارند با کار مرمتی که انجام می‌شود آموزش می‌بینند.

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد تصریح کرد: کارشناسانی از پایگاه‌های ملی که در حوزه سنگ شاخص هستند هم در این دوره حضور دارند که از جمله می‌توان پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر در ایذه، شهر یری در اردبیل و محوطه سنگی گورستان خالد نبی در استان گلستان را نام برد.

فدایی با اشاره به فعالیت برای تهیه بانک اطلاعاتی در این دوره گفت: گروهی از کارشناسان ایتالیایی درباره چگونگی ایجاد دیتا بانک آموزش می‌دهند که کارشناسانی از استان‌های مختلف حضور دارند و آموزش می‌بینند.
انتهای پیام/ر

آغاز دوره جدید حفاظت و مرمت پاسارگاد

برچسب ها: مرمت ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار