برگزاری نخستین کارگاه عکاسان جنگ در ارومیه

حوزه هنری آذربایجان غربی کارگاه «عکاسان جنگ» را در ارومیه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس نخستین کارگاه «عکاسان جنگ» را با حضور «وحید رضوی» از عکاسان بنام حوزه فیلم، سریال تئاتر و مستند اجتماعی در شهرستان ارومیه برگزار کرد.


در این کارگاه که در دو بخش «عکاسی جنگ و عکاسان جنگ» برگزار شد ارتباط مفهوم جنگ و عکاسی، تروریسم و عکاسی، نظری بر تاریخ عکاسی جنگ، تعریف عکاسی جنگ، مشخصات عکاسان جنگی، نقش رسانه عکاسی جنگ و عکاسی در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار گرفت.


در بخش دوم این کارگاه که به معرفی و ارائه آثار عکاسان مشهور جنگ در دوران دفاع مقدس اختصاص داشت، آثار آلفرد یعقوب زاده، محسن راستانی، رضا دقتی، بهمن جلالی و مهدی منعم به مدت ۴۵ دقیقه برای حاضران در کارگاه ارائه شد.


وحید رضوی متولد ۱۳۶۴ ارومیه و از عکاسان بنام حوزه فیلم، سریال تئاتر و مستند اجتماعی است که کاندید بهترین عکس جشنواره بین المللی فیلم یاس، حضور در نخستین مجموعه باغ هنر، نفر اول بخش عکس سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی و اجرای ورکشاپ عکاسی پرتره در حوزه هنری آذربایجان غربی بخشی از کارنامه هنری ایشان می‌باشد.


عکاسی جنگ شاخه‌ای از عکاسی است که به ثبت تصاویر از درگیری‌های مسلحانه و زندگی در مناطق جنگ‌زده می‌پردازد. عکاسی جنگ به مردم کمک می‌کند تا عمق یک فاجعهٔ جنگی را که از طریق نوشتار قابل انتقال نیست درک کنند.
انتهای پیام/ح


کارگاه عکاسان جنگ در ارومیه برگزار شد

برچسب ها: عکس مستند ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.