رئیس اداره ارشاد و فرهنگ و اسلامی اردکان از برگزاری جشنواره روستا‌های دوست دار کتاب برای اولین بار در کشور در این شهرستان خبرداد.

برگزاری جشنواره روستا‌های دوست دار کتاب برای اولین بار در کشور در اردکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ نسرین سبحان رئیس اداره ارشاد و فرهنگ و اسلامی اردکان در نشست پنجمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوست دار کتاب گفت: جشنواره روستا‌های دوست دار کتاب برای اولین بار در کشور با هدف ترویج کتابخوانی رو ۲۰ آذر ماه در اردکان برگزار خواهد شد.

سبحان افزود: این جشنواره با حمایت از فعالیت‌های که در روستا‌ها انجام می‌شود و به منظور پشتبانی از کتاب و کتابخانی، معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویج کتابخانی که در آن فعالیت‌ها مردم و دستگا‌های فعال در روستاها داشته باشند.

سبحان با اشاره به اینکه  یکی از مهمترین اهداف این جشنواره به دست آوردن ایده‌های ناب و کاربردی در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی است گفت: در جریان این جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب، کل طرح‌ها و برنامه‌هایی که یک روستا برای ترویج کتابخوانی به اجرا در می‌آورد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با این ترتیب می‌توانند فعالیت‌ها و برنامه‌ها و ظرفیت‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و مردم آن روستا در خصوص کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شود این امر می‌تواند پایه‌های فعالیت فرهنگی آینده ان روستا را مستحکم‌تر کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : کتاب یک ابزاری است که می‌تواند در استحکام بخشیدن به ریشه‌های فرهنگی ما تاثیر مستقیم داشته باشد و پایه‌های فرهنگ و باور‌های مردم ما را مستحکم‌تر کند و کتاب تنها دوست پر سود و کم توقعی است که می‌تواند ما را برای رسیدن به درجات عالی فرهنگی کمک و یاری کند.

وی ادامه داد: طرح فراخوان پنجمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب با همکاری و مشارکت‌های نهاد‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و مردم روستا و عشایر انجام می‌شود که این طرح‌های جذابی که از سوی روستائیان و متناسب با نیاز‌های کودکان و نوجوانان، زنان روستائی می‌تواند ارزش‌های دینی و ملی ما را نهادینه کند.

سبحان گفت: ۲۰ آذر اخرین مهلت آثار و طرح‌های جمع آوری شده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است.

وی ادامه داد: در سومین دوره جشنواره‌ی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب روستای رئیس آباد شهرستان ابرکوه حائز رتبه‌ی برتر و روستای شمسی در شهرستان اشکذر به عنوان برگزیده‌ این جشنواره در کشور معرفی شد.

نشست پنجمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوست دار کتاب با حضور معاون فرماندار اردکان، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی اردکان در بخشداری خرانق اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

جشنواره روستا‌و عشایر دوست دار کتاب در اردکان برگزار می شود

برچسب ها: کتاب ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار