نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تعظیم شعائر اسلامی یکی از اهداف مهم مراسم‌های عزاداری است.

تعظیم شعائر نشانه تقوای قلب استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت الله موسوی اصفهانی ،نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان  اینکه تقوای قلب همان نیرو محرکه تعظیم شعائر و تقویت راه شهدا است، گفت: تبیین شعائر امام حسین(ع) و آشنایی بیشتر با فلسفه شهادت این امام همام یکی از دستاورد‌ مراسم عزاداری است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در سوگواره بصیرت عاشورایی افزود؛ پس از شهادت امام حسین(ع)، امت اسلام با پیروی از ائمه اطهار(ع) و سپس علما و روحانیون، تعظیم شعائر اسلامی را به طور کامل انجام داده و به دست ما رساندند.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی تصریح کرد: دشمنان تلاش بسیاری در سرکوبی مجالس عزاداری به پا داشته و برای از بین بردن این شعائر اسلامی نقشه‌هایی کشیده و اجرایی کرده‌اند که خداوند مکر آنها را به خود بازگردانده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حکومت پهلوی به دستور شاه غاصب، مجالس عزاداری، حوزه‌های علمیه، برپایی نماز جماعت و تعظیم شعائر دینی تعطیل شد، اضافه کرد: اما چراغی که خداوند خود روشن کند هیچگاه خاموش نخواهد شد.

آیت الله موسوی اصفهانی ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی جهت فراگیر کردن تجمیع دسته های عزاداری توسط دلسوزان اسلام و روئسای هیئات مذهبی بیان کرد: باید از مجالس عزاداری درس آموخت، همانگونه که رزمندگان دفاع مقدس با ایثار و از خودگذشتگی امنیت کشور را تضمین کردند ما نیز باید این روحیه را در خود تقویت کنیم.

رئیس حوزه علمیه استان همدان ابراز کرد:حاج حسین همدانی‌ها که باعث افتخار استان و لشگر اسلام در ایران و منطقه است همگی به ما نشان دادند که ما آنچه در توان داشتیم برای حفظ دین خدا در طبق اخلاص قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط قوت عزاداری‌ها روز به روز تقویت و نقاط ضعف اصلاح و برطرف شود، گفت: حضور شکوهمندانه زنان و مردان در راهپیمایی‌ها نمونه دیگری از تعظیم شعائر است.

این مدرس حوزه اظهار کرد: انسان در اربعین از دو جهت ثواب می‌برد، نخست زیارت سیدالشهدا(ع) و دیگری تعظیم شعائر است، کسانی که تمکن مالی خوبی دارند در این مراسم شرکت کرده و فرزندان خود را به همراه داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:از دیگر دستاورد‌ مراسم عزاداری، تبیین شعائر امام حسین(ع) و آشنایی بیشتر با فلسفه شهادت این امام همام است، امام حسین شهید شد تا بگوید در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و پرداخت زکات اگر نیاز به دادن جان هم باشد باید آماده بود.

وی ضمن تأکید بر نگارش احادیث و شعائر امام حسین(ع) در پرده‌های مراسم‌‌ عزاداری در مساجد، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی ابراز کرد: امام حسین(ع) فرمودند اگر دین جدم رسول خدا مستقیم نشود مگر به قیمت جان من، شمشیر‌ها بیایید حسین را بگیرد تا دین بماند و حسین برود.

انتهای پیام/غ

پیروی از شعائر امام حسین(ع) از دستاوردهای مهم در مراسم عزاداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار