بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ درخت توسط ساوجی‌ها برای کمک به نیازمندان پلاک کوبی می‌شود.

اختصاص بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ درخت ساوه به نیازمندانموسی نژاد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از مشارکت باغداران ساوجی در طرح شجره طیبه و پلاک کوبی بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ درخت برای کمک به نیازمندان خبرداد.

موسی نژاد افزود: طرح شجره طیبه برای جمع آوری زکات مستحبی است و در این طرح با پلاک کوبی داو طلبانه درختان، ثمره‌ی آن به نیازمندان داده می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح برای اولین برای در استان مرکزی در ساوه توسط خیرین در حال اجراست و برای دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها الگو می‌شود.

رشد ۸۶ درصدی پرداخت زکات در استان مرکزی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری میزان زکات پرداختی مردم استان مرکزی نزدیک به ۷ میلیارد تومان بوده ادامه داد این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: ۴۵ درصد زکات جمع آوری شده صرف احداث و توسعه پروژه‌های عام‌المنفعه استان شده و مابقی هم به نیازمندان استان اختصاص داده می‌شود.

موسی نژاد هدف‌گذاری در سال جاری برای پرداخت زکات از سوی مردم استان مرکزی را رقمی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان دانست و گفت: پیش بینی کردیم در ۵۰۰ روستا شورای زکات را با حضور معتمدین و خیرین روستا تشکیل دهیم تا کار جمع آوری زکات و توزیع آن بین نیازمندان روستا را انجام دهند.

انتهای پیام / ج 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.