فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در شرایط اقتصادی کنونی باید نگاه کرد که کشور‌های اطراف ما در برابر گران شدن برخی کالا‌ها و یا کمبود آن‌ها چگونه برخورد می‌کنند و ما چگونه با این مسائل برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان امروز در نشست خبری بمناسبت در پیش بودن هفته ناجا ضمن تشریح برخی مسائل جاری کشور گفت: عمده این گونه اقدامات از جمله افراط در تهیه نیازمندی‌های توسط مردم، ناشی از القائاتی است که از سوی دشمنان در فضای مجازی مطرح می‌شود.

سردار بنی اسدی فر عنوان کرد: در شرایط کنونی با درک جنگ اقتصادی و نامهربانی‌هایی که خودمان به خودمان روا می‌داریم، باید این مطلب را به جامعه رساند که همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و هر آسیبی به این کشتی، خود ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموعه انتظامی مدافع به حق مطالبات مردم هستیم، گفت: ما همراه مردم در اعتراضات به حق و قانونی آن‌ها هستیم و این همراهی نیروی انتظامی تاجایی ادامه می‌یابد که به امنیت عمومی استان و کشور خدشه‌ای وارد نشود.

فرمانده انتظامی استان اظهارداشت: نباید اجازه داد عده‌ای با سوء استفاده از شرایط کنونی، مردم را با مشکل مواجه کرده و با احتکار کالا و اقداماتی از این دست، مشکلاتی را برای مردم و جامعه ایجاد کنند.

مسئول ارشد انتظامی استان تصریح کرد: بخش زیادی از فراز و نشیب‌ها اقتصادی کشور ناشی از توطئه‌های دشمنانی است که همواره برای ضربه زدن برای انقلاب اسلامی ایران آماده بوده اند و جامعه بشری در سایر کشور‌ها نیز از اقدامات خسارت بار آن‌ها در امان نبوده است.

سردار بنی اسدی فر تاکید کرد: توانمندی‌هایی زیادی درکشور برای رفع و مقابله با توطئه‌های دشمنان وجود دارد که ولایتمداری و تجمیع این توانمندی‌ها زمینه شکست دشمنان را فراهم می‌کند و این موضوع را در برهه‌های مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس و در حوادث اخیر سوریه و عراق مشاهده می‌کنیم.

سردار بنی اسدی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار "پلیس مقتدر و امین مردم"برای هفته ناجا در سال جاری، عنوان کرد: هدف اصلی برنامه‌های هفته ناجا در سال جاری کاهش هزینه‌های امنیتی کشور، افزایش احساس امنیت در جامعه و توسعه امنیت پایدار با مشارکت مردم و دولت است.

وی بیان کرد: معرفی اقتدار، کارآمدی، توانمندی و هوشمندی پلیس در تامین نظم و امنیت جامعه، توسعه رویکرد جامعه محوری پلیس، ایجاد روحیه امید، نشاط، سرزندگی، آرامش فکری مردم نسبت به عملکرد پلیس، خنثی سازی توطئه تهاجم فرهنگی دشمنان، معرفی اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس، پاسخگویی به افکار عمومی، توسعه احترام به قانون، توسعه رویکرد جامعه محوری پلیس و تقدم پیش بینی و پیشگیری اجتماعی نسبت به عملیات انتظامی از جمله رویکرد‌های برنامه‌های هفته ناجا است.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: آئین صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح، حضور در نماز جمعه، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه استان، حضور در برنامه‌های رسانه ای، راه اندازی قطار و اتوبوس با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم، برگزاری نشست‌های تعاملی با دستگاه‌های اجرایی، قضایی و دولتی، برگزاری تئاتر خیابانی، حضور مسئولان انتظامی در سامانه ۱۹۷ برای پاسخگویی به مردم و ارائه مشاوره‌های حقوقی به مردم از جمله برنامه‌های هفته ناجا در استان کرمان است.

سردار بنی اسدی فر افزود: برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ، ارائه خدمات مضاعف به مردم توسط رده‌های تخصصی پلیس اطلاعات، راهنمایی و رانندگی و نظام وظیفه، برپایی ایستگاه‌های سلامت و برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های هفته ناجا است که هر روز از هفته ناجا حضور هیات رئیسه پلیس در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ و دیدار با خانواده شهدا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاورد‌های علمی و پژوهشی نیروی انتظامی در دفتر تحقیقات کاربردی پلیس تاکید کرد: نیرو‌های انتظامی با رصد اتفاقات جاری و استفاده از تخصص نخبگان دانشگاهی به سمتی می‌روند که مسائل را به صورت کاربردی حل کنند و این موضوع در دفتر تحقیقات کاربردی ناجا به خوبی قابل مشاهده است.
انتهای پیام/ی

برپایی نمایشگاه دستاورد‌های علمی و پژوهشی نیروی انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار