مدیرکل گمرکات کرمانشاه از کاهش 29 درصدی واردات کالا از لحاظ ارزش از طریق گمرکات این استان در نیمه اول امسال خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدری مدیرکل گمرکات کرمانشاه از کاهش 29 درصدی واردات کالا از لحاظ ارزش از طریق گمرکات این استان در نیمه اول امسال خبر داد و گفت : واردات کالا از حیث وزن نیز در این مدت 30 درصد کاهش داشته است.

وی گفت : در نیمه نخست سال جاری 14 میلیون و 494 هزار و 202 دلار کالا به وزن هفت هزار و 383 تن از گمرکات استان وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: از مجموع واردات، گمرک کرمانشاه با 12 میلیون و 269 هزار و 569 دلار کالای وارداتی به وزن 2 هزارو 693 تن، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در 6 ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی با کاهش 39 درصدی و از حیث ارزش نیز یک درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه افزود: در 6 ماه نخست سال جاری از گمرک پرویزخان 2 میلیون و 117 هزار و 27 دلار کالا به وزن چهار هزار و 453 تن به داخل کشور وارد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 27 درصد کاهش و از حیث ارزش نیز 74 درصد کاهش داشته است.

حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 11 کشور وارد می‏شود، تصریح کرد کشور چین با 6 میلیون و 580 هزار و 751 دلار کالا به وزن 839 تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در 6 ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده کشور ایتالیا با 2 میلیون و 216 هزار و 791 دلار کالا به وزن 372 تن و عراق با 2 میلیون و 124 هزار و 990 دلار کالا به وزن چهار هزار و 614 تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را مواد شروع کننده و مواد تسریع کننده واکنش شیمیائی و فرآورده های کاتالتیک، دستگاه های آبگرم کن و آبسرد کن توام، جعبه فرمان برای سواری کاری وانت و تراکتور کشاورزی، آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، نخ بسیار مقاوم از پلی استرهای آماده نشده برای خرده فروشی و تلمبه های چرخ دنده ای ذکر کرد.

 

 

انتهای پیام/د

واردات کالا از حیث وزن 30 درصد کاهش داشته است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.