مدیر کل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان کرمان گفت: در مجموع ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در ۶ ماهه نخست امسال در استان کرمان جمع آوری شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،صادقی مدیر کل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان کرمان گفت: امسال در ۶ ماهه نخست دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطره جمع آوری شد همچنین دومیلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب و سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی جمع اوری گردید و در مجموع ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در ۶ ماهه نخست جمع شده است.

و ی افزود: ۸۳ درصد این زکات برای امور نیازمندان صرف و ۱۷ درصد هم صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

  صادقی همچنین از ائمه جمعه ،سازمان تبلیغات اسلامی ، جهاد کشاورزی  ، صدا و سیما و سایر نهاد‌های تبلیعاتی که برای رشد پرداخت زکات کار کردند قدردانی نمود.

در این‌جلسه سایر اعضا نیز برتبلیغ بیشتر امر پرداخت زکات تاکید کردند و راه‌ها و پیشنهادات لازم برای این مهم را بررسی نمودند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده، ولی فقیه در استان و رییس شورای زکات استان‌ کرمان گفت: زکات یک‌امر واجب است که در کنار نماز به آن توجه و در متن قرآن به آن تاکید شده است.

وی افزود: امسال قویتر عمل شده و با عزم بیشتر در حوزه زکات کار کردیم و این باعث رشد بیشتر پرداخت زکات شد،

  حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: باید علاوه بر اخذ زکات به مصارف زکات هم بپردازیم و نگاهی جدید به مقوله زکات داشته باشیم.

وی گفت: در مصلا‌ها نیزاعضای ستاد شورای زکات بطور مشخص افرادی که تعیین شده اند با لباس متحد الشکل متولی امر جمع آوری زکات باشند و این امر منظم حفظ شود.

انتهای پیام/ی

جمع آوری زکات در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار