باتوجه به عمق فاجعه تلف شدن ماهیان در رودخانه زرینه رود میاندوآب،پیگیری این موضوع در دستور کار دادستانی آذربایجان غربی قرار گرفته است.

علیرضا بقالی رئیس محیط زیست شهرستان میاندوآب در گفتگو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ با اشاره به اظهارات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی مبنی بر مرگ ماهیان رودخانه جیغاتی میاندوآب گفت: روز دوشنبه نهم مهر رئیس دادگستری میاندوآب با بنده تماس گرفتند و علت این موضوع پیگیری کرد.


بیشتر بخوانید: تکرار تراژدی تلف شدن ماهیان در آذربایجان غربی 




وی ادامه داد:تصمیم بر این شد که نتیجه نمونه برداری از ماهیان تلف شده اعلام شود و بعد از آن اداره حافظت محیط زیست میاندوآب شکایت خود را از دستگاه مربوطه اعلام کند.

رئیس محیط زیست شهرستان میاندوآب افزود:نتیجه نمونه برداری‌ها تا عصر امروز مشخص می‌شود و پیگیری این موضوع از الویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

گفتنی است:مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی از ورود مدعی العموم به موضوع مرگ هزاران ماهی در "زرینه رود" خبر داد.

وی گفت: پیگیری این موضوع از طریق دادستانی میاندوآب به محیط زیست منطقه ارجاع و مقرر شده است گزارش آن پس از بررسی به دادستانی اعلام شود.

پرویز آراسته مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه در چند روزه گذشته تصویری پلنگی در جزیره اشک دریاچه ارومیه با استفاده از دوربین‌هایی که در آن نصب شده مشاهده است اظهار کرد: در این تصاویر مشاهده شد که پلنگی مشغول آب خوردن است.

وی تصریح کرد: این پلنگ می‌تواند از دو طریق یعنی استان آذربایجان شرقی و جنگل‌های ارسباران و یا از پیرانشهر به جزیره اشک آمده باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: هم اکنون کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست استان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این پلنگ دارای جفت است و از کجا به این منطقه آمده و اینکه برنامه‌های حفاظتی و برنامه‌ریزی برای زنده نگه داشتن آن در حال انجام است.

وی بیان کرد: جزیره اشک زیستگاه مناسبی برای نگه داری این پلنگ است و آب و فضای کافی نیز در آن وجود داشته و مشکلی از لحاظ زیست پلنگ در آن وجود ندارد.

آراسته گفت: با این وجود باید اقداماتی در جهت زنده نگه داشتن پلنگ و یا انتقال برای زیست، به جای دیگر انجام شود و هم اکنون کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان در حال بررسی این موضوع هستند.

انتهای پیام/ی

 

مرگ ماهیان زرینه رود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.