مجتهد در توئیتی نوشت ربوده شدن «جمال خاشقجی» نویسنده سعودی در ترکیه می‌تواند بحران دیپلماتیک با این کشور ایجاد کند.

احتمال بروز بحران بزرگ دیپلماتیک بین عربستان و ترکیه در پی ربوده شدن «جمال خاشقجی»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجتهد، وبلاگ‌نویس مشهور و مخالف رژیم سعودی در توئیتی نوشت: به احتمال زیاد جمال خاشقجی، نویسنده سعودی در ترکیه ربوده شده است و این مسئله می‌تواند بحران دیپلماتیک با این کشور ایجاد کند.

مجتهد در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: هشت ساعت از ناپدید شدن جمال خاشقچی، نویسنده سعودی گذشته است. وی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. بنابراین اگر معلوم شود که وی ربوده شده است که البته احتمال آن هم زیاد است این مسئله می‌تواند بحران دیپلماتیک بزرگی با ترکیه ایجاد کند.

جمال خاشقچی که مقاله‌هایی برای روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد روز سه شنبه با یکی از نزدیکان خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و فرد همراه وی بیرون از ساختمان کنسولگری منتظر وی ماند اما کنسولگری تعطیل شد و جمال خاشقچی از داخل ساختمان بیرون نیامد.


بیشتر بخوانید: آیا ربوده شدن «جمال خاشقجی» کار بن سلمان است؟


جمال خاشقچی از مشاوران سابق دولت عربستان است که از سال گذشته از بیم بازداشت احتمالی‌اش عربستان را ترک کرده است و در آمریکا به سر می‌برد. وی منتقد برخی از سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و مداخله ریاض در جنگ یمن است. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که انتقادهای مکرر خاشقچی از سیاست‌های آل سعود باعث شده است که محمد بن سلمان اقدام به ربودن او کند.

گفتنی است ناپدید شدن خاشقچی نخستین نمونه در تاریخ عربستان سعودی نیست چنانکه پیش از این هم چند شاهزاده‌های سعودی از جمله سلطان بن ترکی بن عبدالعزیز، ترکی بن بندر و سعود بن سیف النصر در کشورهای اروپایی ربوده و سپس به ریاض بازگردانده شدند تا بهای انتقاد خود از سیاست حکومت کشورشان را بپردازند.

انتهای پیام/

احتمال بروز بحران میان ترکیه و عربستان در پی ربوده شدن جمال خاشقجی

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار