رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل استان اصفهان از کاهش قیمت گوشی و لوازم جانبی آن در بازار خبر داد.

حسن میر شمشیری در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به وضعیت کاهش قیمت دلار گفت: از آنجایی که گوشی تولید داخل نیست، قیمت آن وابسته به قیمت دلار است و با کاهش قیمت دلار، شاهد کاهش قیمت گوشی و لوازم جانبی هستیم.

وی با اشاره به میزان سود فروشندگان این صنف ادامه داد: فروشندگان گوشی مجاز به دریافت سود 1 تا 5/1 درصد از فروش گوشی هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل استان اصفهان با بیان اینکه خرید کالا روزانه و یا هفتگی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: قیمت دلار ارتباطی به میزان سود فروشندگان این صنف و نمایندگی‌های فروش ندارد و براساس قیمت دلار در همان روز کالا عرضه می‌شود.

میر شمشیری در پاسخ به این سوال که در موقع افزایش دلار فروشندگان سود کردند، بیان داشت:فروشندگان این صنف نه تنها سود نکرده بلکه  اکنون و با کاهش چشمگیر دلار، متضرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت بازرگانی به خورده فروشان مجوز سود 7 درصد را صادر کرده، عنوان کرد: با توجه به رقابت در بازار، فروش خورده فروشی با سود 5/1 درصد و عمده فروشی 5/0 درصد صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل استان اصفهان با بیان اینکه نوسان دلار در همه‌ی صنف‌ها از جمله این صنف تاثیر گذار بوده، تصریح کرد: ضریب وزارت دارایی 14 درصد سود ، وزارت بازرگانی 7 درصد است و همین عامل باعث تعطیلی 40 تا 50 واحد در هفته می‌شود.

میرشمشیری به تعمیرکنندگان این کالا نیز اشاره کرد و افزود: در واحدهای خدماتی و تعمیر کنندگان نیز تحت تاثیر قیمت دلار است و قطعات و لوازم جانبی نیز با دلار کاهش و افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اداره دارایی مشکلاتی را پیش‌پای این صنف قرار داده است، اظهار کرد: متاسفانه30 درصد از واحدهای ما طی یک تا سه سال گذشته تعطیل ودر تهران فعالیت می‌کنند؛ چرا که مشکلات اداره دارایی استان اصفهان و مخصوصا شهر اصفهان در آنجا نیست.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل استان اصفهان با اشاره به طرح خوب ریجستری تصریح کرد:متاسفانه اکنون این طرح با مشکلاتی مواجه است؛ هرچند ما امید به سامان یافتن و قانون‌مند شدن صنف خود به واسطه‌ی این طرح داشتیم.

میر شمشیری با بیان اینکه این کالا از طریق 10 درصد شرکت‌ها تامین می‌شود، عنوان کرد: فعالیت و انبار  برخی شرکت‌های وارد‌کننده به علت تخلف متوقف شده است اما نزدیک دو ماه است که مدیران این شرکت‌ها درگیر  تفاوت قیمت دلار هستند و حکمی صادر نمی‌شود؛این در صورتی است که گوشی‌ها قانونی وارد کشور شده و حقوق گمرکی آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به صحبت‌های آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری مبنی بر ضبط 700 هزار گوشی از این شرکت‌ها عنوان کرد:اگر این کالاها وارد بازار شود، بازار تسکین می‌یابد.

 

انتهای پیام /س

وضعیت بازار تلفن همراه در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.