جانشین فرمانده ناجا از کاهش 11 درصدی سرقت مسلحانه و 13 درصدی قتل در سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در مراسم گرامی داشت روز کارآگاه که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با کمک پلیس آگاهی شرایط امنیتی کشور در نیم سال اول سال ۹۷ در وضعیت مطلوبی قرار دارد و سطح امنیت بیشتر شده و امنیت روانی نیز در جامعه افزایش داشته است.

وی افزود: چه در سطح امنیت عمومی و چه در سطح امنیت روانی افزایش داشتیم و جرایم عمده و خشن در کشور کاهش پیدا کرده است و با توجه به وجود نا‌امنی‌ها در منطقه، سطح امنیت عمومی در کشور بیشتر شده است و به طور کلی ایران ۹۷ امن‌تر از ایران ۹۶ است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در زمینه پرونده‌های عمده و جنایی شاهد کاهش بودیم و در رابطه با سرقت از طلا فروشی‌ها ۱۷ درصد، سرقت از بانک‌ها ۷۱ درصد، سرقت‌های مسلحانه ۱۱ درصد، قتل ۱۳ درصد و تجاوز به عنف ۲۳ درصد کاهش داشتیم.

سردار مومنی گفت: در سرقت موتورسیکلت ۳ درصد، درگیری با سارقان ۵۴ درصد، هلاکت اشرار ۱۱ درصد و دستگیری اشرار ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در میزان درگیری با مجرمان و کشفات افزایش داشتیم، گفت:خوشبختانه تعداد شهدای ناجا ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری، ۳۶۵ تن مواد مخدر کشف شده است.

سردار مومنی بیان کرد: در حوزه قاچاق کالا ۹۹ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال قبل داشتیم که ارزش ریالی آن بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و کل پرونده‌های کشفیات قاچاق کالا ۵ درصد افزایش داشته و کشفیات پرونده های با ارزش ریالی بالای ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵ درصد افزایش داشته است.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار