مردم عراق آمادگی خود را برای خدمت رسانی و پذیرایی از زوار اعلام کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛اتحاد یعنی دست در دست هم دادن  ،کنار یکدیگر بودن  و اجازه ندهیم دشمنان در میان ما خللی ایجاد کنند ، زیرا هر نوع تفرقه‌ای منجر به ضعف می‌‎شود اما اتحاد بهترین راه برای تقویت و دستیابی به قدرت برای ملت هاست.

در این بین تعدادی از مشایخ و بزرگان عراق از ایرانی ها دعوت کردند تا در اربعین پذیرایشان باشند، این افراد  با تاکید بر وحدت و همدلی ، دو ملت ایران و عراق را امت واحد خواندند.

یک روحانی عراقی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ گفت : به زوار حضرت امام حسین ع در عراق خوشامد میگوییم و آماده استقبال از این عزیزان هستیم.

شیوخ عراقی نیز همچون همتایان ایرانی خود با درک توطئه دشمنان دغدغه اتحاد دو ملت ایران و عراق را دارند، آنان بخوبی روزهای اشغال عراق   را به خاطر دارند و میدانند که تنها عامل اشغال این کشور جدایی ملتها از یکدیگر بود.

آنها زخم های سال های اشغال آمریکا را فراموش نکرده اند ؛ همچنین میدانند که اگر مردم ایران  در کنار آنها نبودند نیروهای تکفیری بعثی داعشی ، چه بلای خانه مان سوزی بر سر آنها می آوردند؛ تکفیری هایی که تا پشت دروازه های بغداد پیشروی کرده بودند و بیش از یک سوم کشور عراق را به اشغال خود در آورده بودند.

بزرگان عراقی خوب میدانند که تنها در روزهای سخت است که میتوان دوستان و دشمنان را شناخت و آنها به خاطر دارند که در روزهای سخت اشغال داعش تنها برادران ایرانیشان بودند که به داد آنها رسیدند.

آمادگی مردم عراق برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی

حال عراقی ها که مردمانی مسلمان و مهمانواز هستند برادران ایرانی خود را به کربلای معلا و شهرهای زیارتی دعوت می کنند و با افتخار اعلام می کنند که آماده استقبال از برادران و خواهران ایرانیشان هستند.

یکی دیگر از شیوخ عراقی در این زمینه در گفتگو گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت : عراق آماده پذیرایی از چهره های نورانی زوار ابا عبدالله الحسین و مردم مسلمان ایران است .

آنها یکصدا اعلام کردند که قلبهایمان را برای زوار ایرانی فرش میکنیم و دَرِ خانه هایمان همیشه برای شما باز است .

شیخی دیگر از اهالی جنوب عراق ضمن ابراز ارادت به هم کیشان ایرانی خود افزود : ما عراقی ها بارها و بارها اعلام کرده ایم که ما در خدمت ایرانیها هستیم و خاک پاک زوار ایرانی را بر سر میگذاریم.

یکی از موکب داران عراقی گفت:خدمات رسانی ما به زوار ایرانی همچنان ادامه دارد و هم وعده غذایی و هم محل استراحت در اختیار زوار امام حسین ع قرار می دهیم.

شیوخ و موکب داران عراقی برای خدمات رسانی به زوار ایرانی آماده اند و می کوشند نشان دهند میزبان خوبی برای برادران و خواهران ایرانی خویش هستند.

شیخ عراقی دیگری نیز گفت: ما دو ملت برادریم و در راه امام حسین (ع )روابطمان پیوسته است .

بیعت دوباره عراق با ملت ایران

رفع تفرقه و بیعت دوباره با ملت ایران نکته ای است که شیخ حمود یکی از مشایخ اهل تسنن عراق بر آن تاکید دارد و می‌گوید: ما با مردم جمهوری اسلامی ایران برادریم و به زوار کربلای معلا خوش آمد می گوییم.

یکی دیگر از شیوخ عراق اعلام کرد: ما با استکبار جهانی که خواهان از بین بردن راه امام حسین (ع )مقابله می کنیم.

یکی از موکب داران عراقی هم در این زمینه گفت : دیدارهای متقابل دو ملت ایران با عراق با یکدیگر ، دشمن شکن است و توطئه های دشمنان را نقش بر آب میکند.

پیوند بین دو ملت ایران و عراق پیوندی تاریخی و ناگسستنی است ،این مردمان هزاران سال در کنار یکدیگر زیسته اند و در غم و شادی یکدیگر شریک بوده اند. مردم عراق خوب میدانند که در کنار ملت مسلمان و انقلابی ایران قادرند همه مشکلات را پشت سر بگذارند کما اینکه تجربه حمله داعش به سرزمین عراق بخوبی نشان داد که مسلمانان ایرانی برادران مسلمان خود را در عراق تنها نخواهند گذاشت و غم و اندوه آنان را غم و اندوه خود میدانند.

مردم ایران هم فراموش نکرده اند که نیروهای مجاهد عراقی در قالب سپاه بدر ، در دوران جنگ تحمیلی ،دوشادوش رزمندگان ایرانی ضد نظام بعثی عراق جنگیدند و در این راه شهدای بسیاری را نیز تقدیم دو ملت ایران و عراق کردند.

اکنون زمان هوشیاری دو ملت مسلمان ایران و عراق است تا آگاه باشند و توطئه های ریز و درشت و بسیار زیرکانه و پیچیده دشمنان در اندیشه و تفکر آنان اثر سویی نگذارد.

قطعا دشمنان این دو ملت مسلمان خواهان تفرقه و جدایی این دو کشور و به قهقرا کشاندن آنان هستند ؛ لذا باید مواظب بود تا شایعات گوناگونی که در بین دو ملت بویژه در فضای مجازی گسترش یافته است ، در آنان اثر نگذارد .

انتهای پیام/ د

گزارش از هدی دریس

برچسب ها: عراق ، اربعین حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.