نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: هنرمندان صداوسیمای مرکز بوشهر، برگ‌های ورق نخورده این استان را رصد کنند و با زبان هنر آن‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم آغاز پانزدهمین سالگرد تاسیس شبکه استانی سیمای بوشهر که امروز در تالار شهید خلیلی صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد، به غنای فرهنگی این استان اشاره کرد و افزود: کتاب تاریخ استان بوشهر موضوعات بکری دارد که هنوز به آن‌ها پرداخته نشده و لازم است هنرمندان صداوسیما به سراغ این موضوعات بروند و آن‌ها را برای مردم بازگو کنند.

صداوسیما به سراغ برگ‌های ورق نخورده تاریخ بوشهر برود

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی افزود: کشور‌ها تا قرن ۱۹ میلادی به فکر جنگ‌های نظامی و تصرف سرزمین‌ها بودند، اما در قرن اخیر آنچه که اهمیت پیدا کرده، تصرف اندیشه‌هاست، زیرا دولت‌ها معتقدند با تصرف اندیشه می‎توانند سرزمینی را تصرف کنند.

استاندار بوشهر نیز صداوسیما را دانشگاهی خواند به وسعت ایران، که نقش موثری در آموزش و فرهنگسازی دارد و باید برای تاثیرگذاری بر جامعه عالمانه وارد عرصه شود.

صداوسیما به سراغ برگ‌های ورق نخورده تاریخ بوشهر برود

عبدالکریم گراوند همچنین به شرایط خاص کنونی اشاره کرد وگفت: امروز رسانه‌ها نقش مهمی در همه عرصه‌ها دارند و اگر در دست برخی گروه‌ها و افراد باشند ابزاری می‌شوند برای جنگ اقتصادی. مانند ماجرای قیمت دلار که برخی گروه‌ها از فضای مجازی برای افزایش قیمت کاذب ارز استفاده کردند.

وی همچنین از رسانه‎ها خواست امیدآفرینی در جامعه را در سرلوحه کارشان قرار دهند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهرهم با اشاره به این که شبکه استانی سیمای این مرکز، آبان ۱۳۸۳ راه اندازی شده است، گفت: این شبکه کارش را با پخش چهار ساعت برنامه آغاز کرد و این زمان به تدریج افزایش یافت به طوری که از پارسال شبکه استانی سیما ۲۴ ساعته شده است.

صداوسیما به سراغ برگ‌های ورق نخورده تاریخ بوشهر برود

سید حسین ناظر جلب رضایت مردم را مهم‌ترین دغدغه فعالان صداوسیمای مرکز بوشهر خواند و افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته ۹۵ درصد مخاطبان ۶ برنامه پربیننده شونشینی، بچه‌های آفتاب، ساحل سلامت، یه خونه یه دریا، سکو و نشان از این برنامه‌ها رضایت دارند و در حوزه رادیو نیز همین میزان رضایت از برنامه‌های پرمخاطب سلام بوشهر، سی مو سی تو، گنجینه خلیج فارس، پنج دری، پسین ورزش و سرای مهر وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۷۲ درصدمخاطبان شبکه استانی بوشهر به بخش‌های خبری این شبکه اعتماد دارند.

در این آیین از فرزندان معظم شهدا که در صداوسیمای مرکز بوشهر مشغول به خدمت هستند و هنرمندان افتخار آفرین این مرکز در جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صداوسیما تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

استاندار بوشهر: رسانه‌ها امیدآفرین باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.