شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرها باید ارزان اداره شود گفت: برای رسیدن به این هدف باید توانمندی های بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهیم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،قدرت الله نوروزی صبح امروز چهارشنبه ۱۱مهر ماه ، در سیزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور که به میزبانی هتل سفیر برگزار شد ، با اشاره به اینکه در اصفهان به دنبال توسعه پایدار شهرنشینی هستیم اظهار داشت: ما معتقدیم که محور کار باید بر مبنای توسعه انسانی، محیط‌زیست و نگاه به نسل های آینده باشد.

برای توسعه پایدار ناگزیر به مشارکت با بخش خصوصی هستیم

وی تصریح کرد: در توسعه پایدار بشر امروز درصدد است ضمن استفاده از منابع به گونه‌ای عمل کند که منافع آیندگان تضمین شود.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی برای توسعه پایدار ناگزیر به مشارکت با بخش خصوصی هستیم چراکه امکان اینکه شهرداری‌ها متولی توسعه پایدار با تکیه بر توانمندی خود وجود ندارد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرها باید ارزان اداره شود گفت: برای رسیدن به این هدف باید توانمندی های بخش خصوصی را مورد حمایت قرار داده و با سیاست‌گذاری و کاهش تصدی‌گری‌ها بخش خصوصی را به میدان آوریم.

نوروزی یکی از اهداف مهم تشکیل دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرها در تهران را ایجاد هم افزایی و تعامل بین شهرها دانست و از استقبال اصفهان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد.

وی همچنین گفت: ما باید با تعامل با یکدیگر زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کنیم و اگر زمینه سرمایه گذاری در شهر و استان خود را نداریم آن ها را به سمت کلانشهر های دیگر هدایت کنیم که البته این مهم هنوز عملی نشده است.

نگاه توسعه پایدار فقط در سایه تعامل ایجاد می شود

نوروزی تاکید کرد: نگاه توسعه پایدار و محور حرکت ما انسان فقط در سایه تعامل ایجاد می شود.

وی همچینن اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها در قراردادها در چنبره عنوان‌ها گیر افتاده‌اند و این موضوع آفت و آسیب بزرگی است.

شهردار استفاده از روش قرارداد B.O.T یا اجاره به شرط تملیک را یکی از امتیازات خوب دانست که کمک بزرگی به شرایط اقتصادی فعلی کمک می کند و در گفت و گوی مدیران کلان شهرها مورد بررسی قرار گیرد.

نوروزی در پایان تاکید کرد:‌ نگاه‌ها نباید به یک شهر محدود باشد چراکه ما زمانی موفق می شویم که همسایه ما نیز پیشرفت کرده باشد تا از این جزیره‌های کوچک پیوندی ایجاد و شاهد آبادانی ایران عزیز باشیم.

 

انتهای پیام / س

 

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار