شکست سفر ولیعهد سعودی به کویت به علت دستورات عربستان به این کشور و شروطی است که تعیین کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی المسله با اشاره به کوتاه بودن سفر ولیعهد عربستان سعودی به کویت، نوشت: این سفر به علت شروط او که از جایگاه قدرت و متکبرانه بود با شکست مواجه شد.  

یک منبع کویتی فاش کرد شکست سفر بن سلمان، ولیعهد سعودی به کویت به علت دستورات عربستان به این کشور و شروطی است که تعیین کرده بود.  

این منبع در گفتگو با المسله گفت:" سفر بن سلمان به کویت دو ساعت به طول انجامید. در حالی که قرار بود این سفر دو روزه باشد. بن سلمان در جلسه مذاکره با هیئت کویتی به ریاست شیخ نواف الاحمد، ولیعهد کویت شروط غیر ممکنی تعیین کرد که از موضع قدرت و متکبرانه بود. "

به گفته این منبع، مهم‌ترین این شروط به شرح زیر است: 

۱. الحاق مناطق بی طرف الوفره، الخیران و بندر الزور به عربستان و واگذاری رسمی آن‌ها به ریاض با امضای شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت و ولیعهد او به عنوان سند واگذاری این مناطق.  
۲. پرداخت بیست میلیارد دینار کویت در صورت اجرا نشدن خواسته نخست.  
۳. در صورت موافقت کویت با این شروط، عربستان متعهد می‌شود از طریق استفاده مشترک از میادین الوفره و الخفجی، خسارت‌های کویت ناشی از توقف تولید نفت را جبران کند.  

بنا بر اعلام برخی منابع، شیخ نواف با امیر کویت تلفنی گفتگو کرد و خواسته‌های بن سلمان را به اطلاع او رساند. امیر کویت از هیئت کشور خود خواست به مذاکرات و سفر بن سلمان به کویت پایان دهند. بن سلمان نیز به علت مخالفت کویت با شروطش به کویت هشدار داد.

انتهای پیام/

افشای دلایل شکست سفر بن سلمان به کویت

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار