همایش بزرگ کشاورزان و جلسه هم اندیشی در حسینیه ثارالله قلعه در شهرستان باغملک برگزار گردید.

غریبوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوشبختانه امسال با همت کشاورزان و توصیه های فنی کارشناسان برای اولین بار در منطقه کشت بادام زمینی انجام شد که از لحاظ عملکردی و درآمد زایی الگوی کشت و جایگزین مناسب برای کشت پر مصرف تابستانه است .

وی  ضمن دعوت از کشاورزان و بهره برداران به ابجاد و توسعه گلخانه به بررسی کشت پاییزه سال زراعی جاری،کشت گیاهان دارویی، احداث و توسعه باغات، توسعه ابیاری های تحت فشار، خرید و جذب ماشین الات و ادوات کشاورزی و نیز بررسی مشکلات بهره برداران پرداخت.

غریبوند افزود: با توجه به کمک های بلاعوض دولت در بخش آبیاری تحت فشار و قطره ای کشاورزان و بهره برداران از این فرصت پیش آمد استفاده کنند ونسبت به آبیاری تحت فشار و قطره ای بمنظور صرفه جویی در مصرف آب اقدام کنند .

مدیر جهاد کشاورزی به بهره برداران کشاورزی توصیه کرد که با توجه به اینکه معرفی افراد برای دریافت تسهیلات جهت توسعه مکانیزاسیون (خرید انواع ادوات ،تراکتور ،کمبابن و...)ادامه دارد نسبت به افزایش ضریب مکانیزاسیون در منطقه اقدام کنند.

مهندس مهرابی، رییس اداره ی تولیدات گیاهی مدیریت توصیه های فنی مرتبط با مسائل زراعی را ارائه نمودند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار کشت موفقیت آمیز سویا در منطقه قلعه تل انجام شد نکاتی در رابطه با کشت و عملیات داشت و برداشت توضیح داد.

انتهای پیام/م

بررسی مشکلات کشاورزان در باغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.