فرمانده نیروی انتظامی فارس برنامه‌های هفته ناجا در استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز  در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری یک هزار و ۶۸۸ برنامه در هفته ناجا، گفت: شعار هفته ناجا « پلیس مقتدر امین مردم » است.

وی تصریح کرد: پلیس برای حفظ امنیت باید دانش گرا، حرفه گرا و مقتدر باشد.

وی ادامه داد: با دارا بودن تقوای الهی و پیروی از ائمه اطهار، پلیس امانت دار مردم در همه مولفه‌ها است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه هفته ناجا از سیزدهم مهر ماه آغاز و تا نوزدهم مهر ماه ادامه می‌یابد، در تشریح برنامه‌های پلیس استان در این هفته اظهار کرد: در روز جمعه سیزدهم مهرماه که به پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، رافت و مهربانی و با رویکردی ارزشی نامگذاری شده است، پیاده روی خانوادگی کارکنان انتظامی و خانواده ها، حضور کارکنان در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان انتظامی در این مراسم، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و عیادت و سرکشی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها از جمله برنامه‌های مهم پلیس در اولین روز هفته ناجا است.

سردار گودرزی شعار روز دوم هفته ناجا را پلیس، انضباط، اقتدار، امنیت پایدار دانست و افزود: در این روز برنامه‌هایی از جمله برگزاری مراسم صبحگاه عمومی با حضور فرماندهان و مسئولان استانی، تجلیل از فرماندهان نمونه، شورای معتمد پلیس، پلیس افتخاری و نشست با سمن‌ها و نهاد‌های فعال مدنی جامعه اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه پانزدهم مهر ماه به عنوان پلیس، حرفه گرایی، تخصص و کارآمدی نامگذاری شده است، افزود: در این روز اهدای خون توسط کارکنان انتظامی، تئاتر درمانی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و نشست با سران طوایف، ریش سفیدان، معتمدان و متنفذین برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس برنامه‌های این فرماندهی را در روز دوشنبه شانزدهم مهر ماه با عنوان پلیس، آموزش همگانی، مشارکت عمومی و پیشگیری اجتماعی است، و تصریح کرد: ارائه مشاوره حقوقی، انتظامی و قضایی به عموم مردم، برگزاری مانور شهری موتورسیکت سواران قانونمند در شیراز، برگزاری مسابقه رادیویی روز بی حادثه با موضوع قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ ترافیک و برگزاری مسابقه رالی اتومبیل رانی، موتور سواری و دوچرخه سواری از جمله مهمترین برنامه‌های پلیس در این روز است.

سردار گودرزی با بیان اینکه روز سه شنبه پنجمین روز هفته ناجا به نام پلیس، خدمتگزاری، پاسخ گویی و امانتداری نامیده شده است، در خصوص برنامه‌های این روز اظهار کرد: حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس، راه اندازی شهرک آموزش ترافیک راهور، طرح مردم یاری و خدمات درمانی بهداشتی در مناطق محروم، ملاقات با مردم در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ و برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک از مهمترین برنامه‌های پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در روز چهارشنبه هجدهم مهر ماه پلیس با شعار دانش بنیانی، پژوهش محوری و روزآمدی، برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی کارکنان ناجا، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی رزمی در دبیرستان‌های منتخب شیراز، افزایش ساعت کار و خدمات مضاعف به مردم در سراسر استان و پخش فیلم و مستند در حوزه سایبری و فضای مجازی از صدا و سیما برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان فارس در سال ۹۴-۹۳ از نظر تعداد جرائم رتبه ۴ را در کشور داشته است، افزود: اکنون از این لحاظ مقام دهم را در کشور داریم.

سردار گودرزی تصریح کرد: رتبه استان در جرائم از لحاظ وسعت، راه و جمعیت هفدهم است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به کاهش ۲ درصدی جرائم در یک سال گذشته تاکنون در استان، اضافه کرد: سرقت مسلحانه ۷۴ درصد، سرقت به عنف ۳۱ درصد، سرقت به بانک ۱۰۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۰ درصد و سرقت درون خودرو ۳ درصد، گروگانگیری ۴۹ درصد و قتل بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی کشف قتل در استان، افزود: احساس امنیت بیش از ۹۰ درصد در فارس است.

سردار گودرزی همچنین گفت: در یک سال گذشته یک هزار و ۳۶۵ نفر در جاده‌های فارس بر اثر تصادف کشته اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در خصوص علنی بودن تزریق در برخی محلات شیراز بیان کرد: این معتادان بیماران اجتماعی هستند در حالی که وظیفه نیروی انتظامی در زمینه جرم است.

سردار احمدعلی گودرزی اضافه کرد: این معتادان چندین بار جمع آوری و آزاد شده اند، اما مکانی برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد و باید سازمانی نگهداری از این افراد را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/ن

 برنامه‌های هفته ناجا در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار