معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تدوین سند فرهنگی برنامه های پایتخت کتاب همدان خبر داد.

تدوین سند فرهنگی برنامه های پایتخت کتاب همدان   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید فروتن  معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جلسه اتاق فکر ارائه طرح های انتخاب پایتخت کتاب که در استانداری همدان برگزار شد؛ اظهار کرد: گرایش به مطالعه و فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از دغدغه های جدی حوزه فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه تا با نگاه فرهنگی به مقوله کتاب و کتابخوانی توجه نکنیم؛ هیچ پیشرفتی در این حوزه نخواهیم داشت؛ افزود: مساله اقتصادی از مواردی است که به عنوان مشکلات این حوزه مطرح می شود؛ در حالی که در مقابل رسانه های جدید که غیر مستقیم هزینه های زیادی برای آن می پردازیم؛ از کتاب غافل شده ایم.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب؛ برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی، تجلیل از مروجان کتاب خوانی دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای کودک را از برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان عنوان کرد و گفت: علاقمندان می توانند طرح ها و برنامه های خود را در حوزه طرح روستاها و عشایر دوست دار کتاب تا ۳۰ آذر ماه به دبیرخانه این جشنواره و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

فروتن در خصوص طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، گفت: امسال پنجمین دوره اجرای طرح پایتخت کتاب ایران است و شهری که بهترین برنامه را ارائه کند به مدت یک سال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد. طرح ها باید ابتکاری بوده، قابلیت اجرایی داشته و گستره زیادی از مخاطبان را شامل شود.

وی افزود: آذرماه، پایان مهلت ارائه طرح های مربوط به این برنامه است و این اداره کل از طرح های مناسب استقابل و حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ص.ف

سند فرهنگی برنامه های پایتخت کتاب همدان تدوین می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.