فرماندار اندیمشک از آغاز فعالیت نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور در روستای مازو  این شهرستان  خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان جهانگیری، فرماندار اندیمشک گفت: اندیمشک مرکز اتصال 3 استان خوزستان، لرستان و ایلام بوده و هر سال پذیرای هزاران زائر اربعین و سرزمین نور است و هم چنین دسترسی و نقش مهمی در ترانزیت جاده‌ای و ریلی برون و درون مرزی دارد و میزان حمل و نقل مسافران و جابجایی کالا از مسیرهای ارتباطی این شهرستان، قابل توجه است.

وی افزود: با همکاری اداره کل راه آهن زاگرس و جمعیت هلال احمر و پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، احداث نخستین پایگاه امداد و نجات ریلی کشور در اندیمشک مورد توجه قرار گرفت تا امکان ارائه خدمات این حوزه به تمام شهروندان با توجه به سخت گذر بودن مناطق کوهستانی این شهرستان بیش از گذشته، فراهم گردد.

جهانگیری بیان داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و یک درزین و تیم کارشناسی برای تأمین نیاز و فعالیت آن اختصاص و تعیین شده است.

فرماندار اندیمشک گفت: فعالیت این پایگاه امداد و نجات ریلی به صورت شبانه روزی است که یک ساختمان کامل به صورت دائم و با نام خانه هلال احمر در اختیار پایگاه امداد و نجات ریلی شهرستان اندیمشک، قرارگرفته است.

وی بیان داشت: هم چنین با پیگیری و همکاری اداره کل راه آهن زاگرس، 5 نقطه از مسیر راه آهن به جهت پرواز هوایی شناسایی و تعیین شده تا در صورت لزوم از ظرفیت بالگردها نیز برای خدمات امداد و نجات استفاده گردد.

انتهای پیام/م

خدمات رسانی در پایگاه امداد و نجات ریلی کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.