فرمانده انتظامی شهرستان "خميني شهر" از دستگیری فردی كه با بدست آوردن اطلاعات بانكی يكی از شهروندان اقدام به سرقت45 ميليون ريال از حساب او بصورت اينترنتی كرده بود خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علي جعفري نژادفرمانده انتظامی شهرستان "خميني شهر بيان داشت:در پي شكايت يكي از شهرواندان مبني بر اينكه مبلغ 45 ميليون ريال بصورت اينترنتي از حساب وي برداشت شده است بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ جعفري نژاد افزود: ماموران پليس فتا با انجام يكسري كارهاي تخصصي موفق شدند فرد سارق را شناسايي و دستگير كنند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه فرد سارق هنگامي كه با مستندات پليس روبرو شد به بزه انتسابي اعتراف كرد افزود: اين فرد اطلاعات بانكي شاكي را بدست آورده بود و مبلغ 45 ميليون ريال از حساب او برداشت كرده بود . فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر در پايان از تحويل متهم به مراجع قضائي خبر داد و به منظور پيشگيري از وقوع سرقت هاي اينترنتي به شهروندان توصيه كرد : 1- به هيچ عنوان كارت بانكي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد. 2- از بازگو كردن رمز بانكي نزد ديگران اجتناب كنيد. 3- رمز بانكي خود را بصورت دوره اي عوض كنيد. 4- از نوشتن رمز بانكي بر روي كارت و يا جلد آن پرهيز كرده و همچنين از انتخاب رمزهاي ساده و قابل حدس مانند اعداد متوالي پشت سر هم و يا تاريخ تولد خودداري نماييد. 4-موجودي حساب خود را با نگهداشتن رسيد هاي بانكي (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسي كنيد و هرگونه مغايرت را به بانك اطلاع دهيد. 5- از يك رمز براي حساب هاي مختلف بانكي استفاده نكنيد. 6-اگر مجبوريد كارت عابر بانك خود را به فرد ديگري بسپاريد، پس از اتمام كار سريعاً رمز خود را عوض كنيد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار